torsdag 10 januari 2013

styra tankar

Jag tror på att man kan styra sina tankar, när det gäller vissa saker. att tänka positivare att tänka att man kan osv.
men på kvällen när man ligger där i mörkret känns det inte alltid lika lätt... tankar snurrar, ofta mer ner än upp. eller rättare sagt när jag känner mig ledsen så förstärks de där känslorna i mörkret.
ensamhetskänslan blir större... igår var en sån natt. en natt då man snurra rundor med tankar malande utan att komma till ro. inte ledsen direkt.. mer tänkande.
fast idag sa dottern attt hon inte heller hade somnat förrän ganska exakt samtidigt som mig. På hennes facebook hade många skrivit att de sovit dåligt. Är ju inte fullmåne men nåt annat kanske som spökar?
imorgon åker älsklingen... antagligen...

idag trodde jag att jag skulle ha mer fart i mig men efter sömnlös natt så är det snarare tvärtom. ska försöka rycka upp mig under em. förhoppningsvis :p eller slappa ett par dagar till så komma igång till helgen när jag ska börja jobba igen.
än så länge går det väl halvhjärtat med nyårslöftena men jag hade inte tänkt göra någon helomvändning heller. det är flera områden jag ska ändra saker på och det ska ju vara hållbart under året så en sak i taget är ju inte så att det brinner i knutarna precis.
fixat lite med räkningar idag. ska bli bättre på att betala tidigt. är lite så när man får pengar under ca 4-5 dagar i månaden att det blir hattigt men nu ska jag se till att räkningar är inlagda så de betalas med första pengarna även om det är tidigt. Är så lätt hänt annars att man börjar använda pengarna o så blir det knapert i slutet. ett litet steg mot bättre ekonomi iaf =)

minstingen hemma o sjuk idag vilket inte gör att man kommer igång fortare här hemma direkt, börjar bli småsegt nu om man säger så. känns lite som att hon är lite sjuk men minst lika mkt bekväm för tillfället. även hon börjar få tonårsfasoner, kan man så... har börjat fundera på hur jag ska göra om hon helt plötsligt hade börjat vägra skolan tex. finns inte en chans nånstans att jag hade fått iväg henne med ord om hon bestämt sig. o inte så att man längre kan ta henne under armen o gå, är som att lyfta midgårdsormen. förhoppningsvis kommer aldrig den dagen.

nä fortsätta med hem till gården o se om man kank ta sig till källaren o hämta lite lådor, känns så jädrans mycket jobbigare bara för att man först måste ner o ut o sen ner i källaren utifrån hehe. såå lat jag vet =) styra tankar var det, ska bli rligt att gå en runda till källaren, att få ner julpyntet o städa undan rejält :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar