söndag 20 januari 2013

inget mer än det vanliga

så jädrans irriterad på allt o alla, inklusive mig själv. får ingen ordning på nåt... ingen ork...
behöver en time out, folk som är uppe på en hela tiden mer eller mindre. som ska uppmärksamas o servas...
vill vara lite själv kunna tänka kunna göra det jag borde/måste. men ja man kan inte få allt. i stort sett har det varit en bra helg men fattar inte varför jag ska vara så jädrans trött hela tiden. vill bara sova o sova. ligga i sängen.
men är ju inte direkt läge för det nu precis.
ska t.o.m bli lite småskönt att komam till jobb imorgon. visserligen nån som är beroende av en där med men är bra mkt tystare där iaf.
tyckte jag hade en helg då jag inte skulle behöva göra nåt men har ändå blivit en runda till affären, matlaning o disk, tvätta, dammsuga, strukit en duk. ja o lite annat smått... skulle varit skönt att bo på hotell ett par dagar utan att göra nåt alls :p
nu var det meningen att jag skulle ta itu med lite saker. kollat jobbmailen, inget nytt angående schema. kollat skolportalen o kollat vad jag skagöra närmaste två veckorna störigt jag inte kan komma på lektionerna men men...
skrivit lapp till fritids, började kolla almanacka som jag skulle bestämma men sen blev jag velig som jag lätt kan bli o sennär jag bestämde mig så blev det inte alls som jag tänkt så inte kommit iväg nån beställning...
nu borde jag maila o kolla vart jag ska skicka sonens mobil som gick sönder ganska omedelbart *suck* beställa blöjor til minstingen... börja läsa lite i skolboken, hänga tvätt, duscha, packa vad som ska med i väskan till jobb imorgon...
det enda som lockar är att krypa ner i sängen, ja o duscha...
inte utan att man kan sakna barnlediga helger men jag hade säkert nåt att gnälla om då med.

för att vara lite positiv då så har det varit underbart fint vinterväder ute i helgen, fått en promenad bägge dagarna, snö kallt, sol :) vi har myst o fikatfilm som minstingen kallar det.
gjorde en jättegod gryta idag till middag :) enkel men god.
haft planerad matsedel senaste veckorna med lite nya recept inga avancerade grejjor men bättre mat o lite roligare när det inte bara blir det gamla vanliga.

älsklingen ringde imorse... pratade knappt tio min igen... sa ungefär samma som igår...
o dumma dumma jag, saknar honom, springer o småler förälskat. why oh why??

nä om man skulle packa ihop för dagen för imorgon kommer jag ju vara så mkt piggare o ta itu med allt, eller inte... nyårslöftet att ta itu med saker går inte sååå lysande direkt haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar