onsdag 16 januari 2013

livet går vidare

5 dygn, fem dygn sen jag hörde något från honom. funderar varför... Hoppas att han har det bra. det är så mkt känslor som svallar upp o ner så är lite svårt att få ner nåt rättvisande om hur jag mår när det gäller honom. skrivit av mig en del men livet går ju som bekant vidare. ibland är jag glad för det som varit, ibland ledsen för att jag saknar honom, ibland svartsjuk, ibland bara känner jag hur mkt jag egentligen verkligen älskar honom mm mm. men som sagt det får vara som det är. kan inte gör mkt åt det och är ju inte precis nåt man kommer över på ett par dagar.

fått ner julen men inte ner i källaren. haft sån jädrans huudvärk sista dagarna o ingen jättelust för nåt.. typ vem bryr sig.
äldste dottern ligger nu mer eller mindre däckad i förkylning så dåligt med hjälp där :p

var på inspirationsdagen om vision för helsingborg år 2035, kändes så motiverad. helsingborg känns inte som min stad än. var kul att se deras nya arena iaf. satt skithögt uppe var t.o.m några som var tvugna att byta plats för de fick svindel o jag tycker att jag är höjdrädd men inte där... de hade delat upp det på tre dagar så 3000 medarbetare per dag. såman inte är inte ensam oma tt vara anställd i den stan hehe. träffade min gruppledare iaf o det var trevligt så jädrans tråkigt att hon slutar nu. cirkus cirkör gjorde en timmes framträdande nästan också. lite imponerande mellan varven men kanske inte min cup of tea om man säger så.

idag började ajg skolan. som de sa var på distans och bara några träffar. visar sig att det inte stämde utan man har obligatorisk närvaro varje onsdag, och vem jobbar varje onsdag? jag... så jädrans typisk. tänkte maila min gruppledare om ett förslag på schema ändring även om jag måste jobba en onsdag i månaden men nu funkar det inte att jobba in på mitt jobb inlogg vilket innebär att jag inte kommer åt min jobbmail som är den vi måste använda. får väl ringa om det inte börjar fungera men känns lättare att maila in det, tydligare så... sen får man ju se men är ju de som vill att jag ska utbilda mig, eller?
fick anställningspapperna idag. brukar bli anställd tre månader i taget. sist bara två månader o nu bara en månad. vart ska detta sluta. hela 4.30kr i löneförhöjning så ökat en hel tia sen jag börja 10,30 för att vara exakt :p
i övrigt så var dagen i skolan idag inte så givnde men men... lite intro, genomgång av skolan (vilken jag gått flera år på så inget nytt) sen rast i över en halvtimme. samling då vi skulle para ihop oss o intervjua varandra för att sedan i helgrupp presentera varandra o lära alla namnen. tjejen jag jobba ihop med var 25 o hon trodde jag var 28 så nu tänker jag köra att jag är 28 eftersom folk gissar det hehe. skönt att bara vara snart 30 :p sen fick jag liten applåd av läraren för jag lyckades lära mig alla namnen haha. inte så svårt att lära sig en sån sak utantill är ju värre om de bytar platser haha. inget minne för ansikte o namn´... eller bara ett litet iaf...

ja vi får se om det blir nån forts beroende på vad jobb säger men tar ju minst två v innan schemaändring kommer äga rum så lär missa en massa lektioner... hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar