måndag 14 januari 2013

Inte fastna

Ja tjatig, ja fortfarande ledsen men inte på samma vis. Kan känna att jag är glad för hans skull om han har det bra, han är på väg på en annan väg nu mot sin framtid o jag ska ge mig in på en. Under en tid var våra vägar samma men vi har ju alltid vetat att vägskälet skulle komma, vi har inte skyndat vi spenderade mer tid tillsammans på vägen än vi borde. Nu har vi sett vägskälet länge, krupit fram. Han tog ett steg på sin väg men gick tillbaka för att jag stod kvar o vänta... Nu har vi gått några steg långsamt,  vi kan fortfarande se o känna den andras närvaro. Ska vi sätta fart, vela lite till...
Jag är tacksam för att han funnits i mitt liv. Han gav mig så mkt o jag honom. Det var en mening med det men jag tror vi har gett vad vi kan nu...

Tänkte att han skulle ringa men har han inte gjort o bättre så. Skulle bara riva upp den tunna skorpa som bildats. Jag är inte stark än.

Läser saker på nätet, massa tänkvärt som dyker upp överallt. För att jag är mottaglig kanske som när man är gravid o det känns som om alla andra också är det. Tar till mig det som passar mig. Det som peppar, det som tröstar.

Min älskade bror ringde idag. Allt är så lätt i umgänget med honom. Han gav mig ett erbjudande men nja trots mitt nyårslöfte att säga ja mer måste det vara realistiskt med.
Bad min fina syster om hjälp med en sak o hon sa ja utan tvekan :) ibland känner jag att jag stått så ensam med mina barn när allt varit som värst men å andra sidan så hur har jag varit. Lite av martyr, klara sig själv inte be om hjälp för att man fått nej nångång...
Är glad o tacksam för mina barn o syskon.

Tre dygn o jag saknar honom så. När han ringer bara för att få höra min röst när han saknar mig, att han alltid får mig att le fast jag vill vara arg ibland. Att känna sig älskad. Leenden.
Ja jag vet, jag har gnällt om saker o vårt förhållande med :p o ja de är det skönt att slippa...

Nä nu jobba klart första o sista dagen denna veckan :)
Imorgon städa o inspirations em genom jobb, ons halvdag i skolan, sen ledig fyra dagar. Storhandla på fre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar