måndag 28 januari 2013

gnäll i kubik

så då var snart ännu en dag till handlingarna. tror den ligger mest på minus...
imorse eller ottan snarare åkte jag o äldste dottern ner till malmö där vi mötte min syster som lämnade över minstingen. tacksam att hon kunde ha henne en extradag =)
så bar det iväg till sjukhuset. röntgen o sen träffa vi en läkare som i princip bara sa att det blir op under våren och att det blir den traditonella steloperationen o inte den enklare varianten. gissa att det skulle bli nu men hoppades ändå till hösten men men... så nu känner jag mig stressad för allt kring det. hur det ska bli för minstingen vad det kommer innebära. sen är det klart att tankar på hur det blir med jobbet pengar, skola barn kommer in. allt känns rörigt och osäkert nu.
kan inte planera nåt för jag har inte alla puzzelbitar o en del av de jag har har jag inte fått på rätt plats.
får googla lite sen om operationen för läkaren tog sig inte tid att säga nåt förutom att blivit dramatisk skillnad o att hon växt tillräckligt så nu var det rätt läge. gissar att det itne blir den enkla pga att krökningen ökat så mkt.
vet inte ens hur länge man kan räkna vara på sjukhuset men är ju så svårt att säga sånt som vanligt.
ja saker rättar väl till sig efterhand men störigt just nu iaf.

ska/måste koncentrera mig på det jag kan förändra för tillfället inte mkt men småsaker som ska rättas till sen får jag ha tålamod o ta det som det kommer...

a ka ju erkänna att detta med älsklingen så klart spelar in också, är ju inte direkt på topp o så en massa på det.
massa bråk med mellandottern också som tar på krafterna. på orken jag inte har.. han ringde i fm men jag hann inte ringa upp förrän senare o då svara han inte :s där hade jag också behövt svar på ett par frågor...
skulle behöva en vecka för mig själv och bara ladda batterierna. orkar inte alls vara den mamman jag vill vara just nu... jag bara segar mig igenom dagarna...

jag vill bara vara ifred orkar inte finnas för andra vill vara ego. fel o vara mamm o ha mitt jobb då hehe.
jaja är bättre om några dagar. pmsig o stressad... lugna ner mig om några dagar o sen reda ut sakerna så är jag nog inte så stressad när jag fått sorterad sakerna lite...  måste klämma in tid för ortopeden till sonen med o minstingen ska till ögonläkaren jag ska på kurs en dag. måste jobba på med skolarbetet känner mig bara korvstoppad.

skit jag är en sån trött gnällröv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar