söndag 13 januari 2013

Sörja

Kom hem, åt, såg film med barnen. Var slut när jag kom i säng. Flera nätter med för lite sömn gör sitt till. Orka knappt vara ledsen ens innan jag somna.
Jag försöker trösta mig med att det finns en mening att det händer nu. Att vi båda är på väg mot annat. Det har ju hela tiden varit oundvikligt att det ska sluta nån gång så. Men kommer iaf sakna honom. Är redan tomt, hoppades att han skulle ringa igår men nä... Han är väl upptagen med familj/fru. Är så jädrans ledsen svartsjuk. Från ena sängen till andra. Vet att deras förhållande inte är som vårt såklart men iaf. Nu är det henne han ler mot, tror inte att det är så han glömt mig för det men det spelar ingen roll. Är hon o inte jag som somnar bredvid honom nu o ja allt annat... Hon kan ju vara glad att hon slipper veta om min existens iaf. Skulle inte velat att han inte hade berättat att han gifte sig men hade varit enklare.
Jag kan konsten att leva baklänges. Jag skaffade barn först o nu när alla andra skaffar barn tänker jag leta mig ut i livet, hitta utbildning o utmaningar. Med älsklingen blev jag älskarinna innan han gifte sig ist för att hoppas på skilsmässa fick jag vänta på att det var dags för honom att gifta sig o sen gå...

Men jag överlever. Rikare på mkt som han gett mig o mitt liv.
Nu ska jag fokusera bara på mig ist.
Fast var roligare att vara kär o ha pojkvän :p iaf fram till senaste året när all fokus hamnade på att han skulle åka hem o hitta fru o skaffa jobb o lght för fruns skull osv. Det hade jag klarat mig utan haha.

Känns dock inte som avslut än... Vet inte hur det känns... Som att jag innerst inne inte tror på det.
Jag sitter på nålar o hoppas att mobilen ska ringa, att under ska ske även om en del av mig nog inte tycker att det varit bra. Tankarna åker till honom hela tiden...

Men det får ta den tid det tar. Har swparerat förr, vet att man inte dör men att få vara ledsen o sörja har man rätt till...
Nä jag bara maler o maler men hjälper mig sen att ingen bryr sig spelar mindre roll :p

Nä nu är det slut på pausen jobba på lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar