lördag 12 januari 2013

Rätt skönt ändå

Känns helt ok att vara tillbaka på jobb, har ju blivit en del extra ledigt om man säger så även om det varit lite hattigt. Jobba bara en dag förra veckan för jag hade ju tagit ledigt nyår (vilket i efterhand var onödigt) denna veckan har jag fått vabba. Synd jag tog ledigt i måndags när det var planeringsdag, hade ju kunnat vabba men det vet man ju inte i förväg...
Blir bara jobba tre dagar sen blir set en insprations em o en fm i skolan sen ledig fyra dagar igen. Veckan efter blir lite mer. Måste ta ledigt igen när dottern ska till sjukhuset i Malmö vill inte. Känns som om det ser dåligt ut i pappren denna månaden :/ men vad göra? Blir fyra lediga dagar denna månaden :( jaja... 

Blev så inspirerad av filmen jag såg igår kväll. Var en lagom feelgood film utan för mkt sliskig kärlek så jag slapp gråta. Vill så gärna till Irland, hade varit kul med syster :) fast dottern vill med dit men är ju egentligen mer min o systerns grej från början. Nån dag i Dublin o sen ut lite... På landet, nån mysig småstad. Lokala puben, några orginal invånare. Mannen med stort m ska helst också dyka upp hehe. Allt går ju om man vill, krävs ju dock lite planering med minstingen. Känns som ett vår/höstland men om man hade åkt en sommar kanske man kunnat övertala släkten i norr att ta dem två veckor? Det hade varit såå Nice.
Ja jag vill ju till nån solsemester med men inte samma feeling på det...

Satt uppe ett tag med dottern igår. Ville inte i säng. Väl i säng börja tankarna igen. Allt jag kommer sakna, tankar på honom o henne...
Somna sent igen... Trött...
Mot bättre idag iaf tills det är dags att sova. Tänker framåt, tänker på att jag är glad för tiden jag fick. Tänker på mig själv, för att jag börjat med en plan. Även om lös o inte klar än så finns den. Se framemot saker. Ett litet mörkt moln är dock läkarbeaöket för minstingen. Vad visa röntgen vi var på sist. Vi ser ju att hon blivit mkt senare. Op nu? Känns som om man la det åt sidan eftersom inget hänt på ett par år. Ingen idé som vanligt att oroa sig i förväg... Kommer bli jobbigt, en skolios operation är inte att leka med...

För att diatrahera mig igår börja jag sortera bland alla recept lappar. Känna skönt när man rensar, sorterar, slänger. Är ju ett nyårslöfte att få ordning på det, att laga roligare nyttig mat. O sen åka julboken scrappas fast den ska jag lägga mer tid på :) ska nog scrappa en tårt/cupcake inspirations bok sen med :) bättre än att hänga framför tvn varje kväll o slöglo.
O på tal om mat o tv. Har riktigt börjat älska jamie oliver. Gilla hans 30minutersprogram köpte boken men får erkänna att jag bara gjort ett par recept än så länge. Nu har jag börjat titta på hans 15 minuters matlagning även om jag missa del två, sämsta tiden det sänds på för min del. Missa recepten för första programet men nu sitter jag som en tönt med block o penna. My kind of food. Snabb nyttig god. Även om jag när jag har tid gillar mat som tar tid med.

Börjat längta lite efter våren o jag som inte fått ut granen ens haha. Lite ljus morgon o kväll. Men är inställd på lite vinter till, gärna med snö isf. Detta gråa hetsar inte upp så mkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar