tisdag 1 januari 2013

löftena, förväntningarna

Känner mig så taggad inför detta året men gör jag kanske inför varje år, fast denna gången känns det på nåt vis lättare, som om allt det stillastående har börjat röra på sig lite om så bara några små krusningar o nu är det upp till mig att få lite bättre fart på det hela.
inte för att jag kört ut hårt idag, tyckte jag det var segt igår var det inget mot idag.

kvällen igår var helt ok trots allt. lite dator lite dålig film. avslutade med en repris av sorans show som gick på 24an. missade visserligen början men var kul iaf. gav en del tankar o skratt. o så titta jag på raketer samtidigt.
pratade med älsklingen innan jag somna vid ett.
vid halv fyra ringde älsklingen o var på väg hem till mig. han hann knappt hit o hoppa i säng förrän mellandottern ringde. då passade älsklingen som hon annars inte har mkt över. så vi upp o klädde på oss. körde o tanka o det krångla lite. letade oss ut på mörkaste landet o hämtade dottern o hennes kompis... hem o i säng vid fem igen... sen sov jag lite vad vaken lite osv o höll på så till 12 sen gav jag upp o då vakna älsklingen med. hade mysig "morgon" o frukost.
efter att han åkt ett par timmar senare har dagen gått på sparlåga minst sagt.
tvättat det sista o beställt julklapp till sonen. dålig räddning lixom...
imorgon är det jobb o sen kommer barnen hem, sonen vill inte hem men men... kanske kan åka upp där flera gånger.

ser ut som om syster vill åka på semester med mig o barnen så kanske kan bli nåt utomlands iaf =) vi får se...

Nu känner jag mig som om jag hade varit på världens fest igår o tankarna funkar väl sådär men lite "löften" inför det nya året har jag iaf fått till... fler kanske tillkommer vissa kanske justeras o så ska jag faktiskt använda min "peppbok" även om det känns lite töntigt i början men nu har jag läst så mkt om att skriva ner planer osv o att det fungerar så vi kör på det...

så detta året ska jag:
*lära mig säga nej mer o på ett bättre sätt men även ja oftare när chansen finns. sa träna på att veta vd jag själv vill o gå efter det.
*ta tag i saker direkt. sluta skjuta saker framför mig. är sällan så hemskt som jag inbillar mig däremot blir det ofta bra mkt värre av att skjuta upp saker.
* ja ska ta tag i vad jag vill blioch börja fixa mina betyg inför det för att sedan kunna söka in på högskola o första steget är ju redan taget =)
* måste bli hälsosammare. visst alla vill väl bli snyggare men jag är nu så gammal så då vill jag må bättre och orka mer. sista månaderna har varit en ren katastroff om man säger så. så små hållbara steg är det som gäller.
*hitta nån vän?? hur gör man??
* komma iväg på nån resa
* försöka göra lite mer vuxensaker. tack vare syster så är det redan klart vad det blir i januari.
*ska bli bättre på att göra tårtor
* måste ta tag i ekonomin och följa budget. hårda bud för vad jag får köpa. ska arbeta mot att bli skuldfri, inte detta året men inom en räckbar framtid.
* lite mer datortid, kvalitetstid där då... konstigt löfte kanske men jag vet vad jag menar. o mindre tv tid. öveerhuvudtaget använda min tid bättre o effektivare men för den saken skull ska jag visst få ha dagar då jag bara hänger på soffan om jag vill =)
*försöka umgås mer med min son o delar av mina syskon. de andra barnen umgås jag redan med ganska mkt om man säger så.

är väl ungefär det jag kommit fram till so far. sen ska det ju delas upp i lite mål o planer för att uppnå det men det kommer. om inte här så iaf i min bok :p
jag menar shit jag är snart 40, barnen börjar bli stora o mindre problem (definitionsfråga dock hehe) och det är dags att fundera över andra halvan över mitt liv, moving on... o det ska bli kul =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar