torsdag 31 oktober 2013

Andra halvan då?

Så då börjar jag närma mig 40 och på sätt o vis är det ju hemskt vad gammal man börjar bli, iaf spegelbilden och jämnåriga men annars ser jag framemot det tro det eller ej. Kändes värre att närma sig både 30 och 35.
Så vad har jag gjort än så länge? Kortfattat. Tagit hand om mina barn, varav ett antal år inom vården på olika sätt, jag har haft några förhållanden, jag skaffa mig till slut ett jobb, jag har pluggat på gymnasienivå, skaffat mig livserfarenhet, äntligen börjat så smått lära känna mig själv. Jojobantat en massa. Försökt lära mig franska o arabiska utan framgång. Ja det är väl det. Nu har snart 60% av barnen flyttat hemifrån, nybliven singel, snart 40 och förhoppningsvis några år kvar så vad ska jag då hitta på?
Åka till Irland
Åka till Marocko
Åka på greklandssemester med syster o några barn
Skaffa mig en högskoleutbildning
Börja träna på riktigt
Skaffa mig ett bokcafé
Bli ekonomiskt fri
Umgås med barn/barnbarn/syskon
Fortsätta lära mig saker
Fortsätta läsa massa böcker
Flytta till Malmö
Skaffa ett sommarhus till hela familjen
Bli bra på att göra tårtor
Hitta drömjobbet
Hitta mr right
Tatuera mig
Ha drömhus på landet
Föda upp alpackor
Skaffa mig en katt
Bli bättre engagerad i nutiden
Jobba bort min sociala fobi
Bli en bra mormor
Återuppväcka de gröna fingrarna
Bli bättre på att laga mat/baka
Skratta mer
Göra fler roliga saker, teater, standup, bio musikal osv
Skaffa körkort
Vara mer i naturen
Gå ner i vikt o operera bort överskottet
Köpa en cykel
Lära mig gå i högklackat
Bli bättre på datorer
Ha en Walking closett
Börja rida igen
Bli författare
Försöka mig på något språk igen.

Ja mer kommer jag inte på nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar