fredag 18 oktober 2013

Som det kan bli

Ingen bra pluggdag idag men, kan ju inte plugga jämt.
Städat klart, skönt. Åkt o handlat, är en pärs nuförtiden med busschauffören men hade mellandottern med mig, inte för att han verkar bry sig om båt förkläde.

Sen kom barnens faster o hennes sambo, deras halvsystrar o deras mamma hit på fika. Trevligt men lite krystat då vi inte har såå mkt att prata. Gemensamma nämnaren är barnens pappa o om honom kan man ju iofs prata en hel del haha.
Sen åkte de iväg o såg ena systerns gympa.

Sonen kom hit o då hade jag lagt mig på sängen för fem minuters avkoppling... Så droppa yngsta sonen in, o sen äldsta sonen, o så minstingen. Låg vi där o hade trevligt <3
Låg o tänkte på att mamman säng nog är det ställe där vi oftast har lättsamt mys. Jag går in där för att slippa dem o de droppar in efterhand o så slutar det med att alla barnen som e hemma ligger där inne. Sällan bråk där med. De vet att jag vill slippa undan ett tag när jag går in där så då håller de väl snartg i skinnet hehe. Är nog där man har full fokus med på dem. Sånt man uppskattar det lilla som är det stora <3

Sen fick jag fixa mat o så dök barnens släkt upp igen o vi hade en trevlig kväll.  Shit vad barnen lät hehe jag e så inte van vid småbarn längre :-P konstigt jag räknar de mer som barnens systrar nu när pappan är ur bilden. Intressant är att jag o deras mamma haft så likadant i vårt förhållande med deras pappa. Så korkade båda utan att fatta varför :-P intressant att vi nu sitter o har trevligt hemma hos mig...

Nu ska jag hoppa i säng imorgon ska vi alla på en liten utflykt för att fira sonen lite sent...

O ja älsklingen ringde idag men kunde inte direkt prata. Släkten hade precis kommit hit o han var vid någon större kyrka där de firade någon högtid med fest. Men fick väl ut att inget ändra sig o att han inte vill... Men vill/måste iaf... Ja...
Dottern lyssna man kommer ju inte undan alla i en liten lght. "mamma tycker du inte själv att det är ett konstigt samtal där du pratar om någons fru o avlsutar med jag älskar dig?" Hmm jotack jag vet, usel förebild trots flera ursäkter för varför... 
Ja så e det... Inte tänka..  det fanns mening. . Nu... Annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar