tisdag 15 oktober 2013

Mycket att gnälla om

Igår kände jag mig helt nere, gnällig, omotiverad energilös. Så orka inte skriva ännu ett gnällinlägg. Inte för att det är så mkt bättre idag. Trött, efter en dag en massa efter i skolan, prov imorgon på hela psykiatriboken o igår, titta jag o titta o inget kom in kändes det som.  Får försöka ta nya tag idag. Saknar äldste dotterns markservice under jobbdagar. Men ska gå, måste gå. Ibland tvivlar jag, kommer jag verkligen att klara detta?

Kallt ute idag, riktig höst nu. På sista veckan har löven börjat trilla av i mängder. Nu börjar det bli liite jobbigt utan jacka :-P massa andra utgifter först minst sagt. Finns inga ord för hur tradigt det är att leva på existensminimum igen... Men barnen går före, o räkningar.

Älsklingen o jag prata rätt länge igår. Kändes bättre sen, vet inte varför för att det blivit så stressiga hastiga samtal innan. Hans mamma mådde bättre iaf. Bråkat en del med sin fru, hon har mest varit hos sin mamma. Idag eller imorgon så skulle de samlas o prata med några högre inom kyrkan för att medla. De lär ju inte skiljas vad han än vill o hennes papper är ju klara nu...
Han tyckte vi skulle fortsätta träffas sen också men nä. Jag älskar honom men det skulle jag inte stå ut med. Saknar honom. Hans ena argument bortsett från att han vill vara med mig är att alla mån har nån vid sidan om. Nu ska inte jag säga alla men verkarvinte helt ovanligt att mån från mellanöstern tar sig en svensk fv vid sidan om frun. Men jag vet inte. Det kommer inte bli jag iaf av många anledningar.

Men egentligen är allt världsliga saker. Jag gnäller om mycket kanske för att blockera oro nr ett, mellandottern. Hon e hemma på "visit". Jag är så... Frustrerad, ledsen hjälplös, besviken, orolig... U name it. Jag vet inte alls vad jag ska göra men det får bli ett annat inlägg.

Nu ska det jobbas, sen hem o hushållsysslor, plugga resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar