torsdag 10 oktober 2013

fortsätt simma, fortsätt simma...

ja vad annat kan man göra? De flesta fiskar måste fortsätta simma annars dör de.
så ja jag får väl fortsätta kämpa framåt, segare vissa stunder än andra.
Dottern har åkt till sthlm o andra lär inte dyka ner förrän till helgen så all tid i världen till att deppa :p Skönt med skolarbetet så man bara kan försvinna in i det emellanåt.
O det är klart jag dör inte av detta, jag är inte apatisk, under isen. men det är klart att det känns.
konstigt vore väl annars.
mina känslor pendlar. jag vill hata, tänka taskiga saker, önska hemska saker men de är inte allvarligt menade. Kan inte helt enkelt finns ingen anledning.
en dag i taget...

blir nervös nu när man pluggar psykiatri att man ska trilla dit, över gränsen att jag tagit på mig lite mycket men har väl varit med om värre saker...
Det är ekonomin, det är 100% studier som börjat halta lite, det är 80%jobb, det är denna saken, det är mellandottern o allt runtomkring, sen är det ju minstingen som visserligen är vardag men ändå merarbete. men inget man inte ska klara av...
plugga på idag, o imorgon. jobba imorgon med sen ska jag försöka vila lite i helgen, mysa med "småttingarna", ev runda till malmö.

men nu ska jag hämta minstingen så ska vi till stan och prova ut vinterskor till henne. Inte ens skor kan man bara gå o köpa utan ska vara en grej med tid o inlägg o specialare.
Fått tid till ortopeden också, nervöst o tid till att titta på korttids, nervöst.

Jag ska kämpa på =)
kollade att får jag semesterdagarna jag vill till jul så ska jag bara jobba en dag under 3 1/2v =) ser jag framemot, ledsen att det blir den fattigaste julen på länge men men... mysa kan vi göra iaf =) o desutom börjar det bli stora barn o de ska inte ha så mkt julklappar hehe. begränsning till 500 per barn? är det snålt? blir ju bara en klapp vars...

nä nu skynda mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar