söndag 20 oktober 2013

Jämngrått

Vad det ska vara svårt att hålla huvudet över vattenytan då, suck. Vill bara stanna isängen, orkar inte gå upp. Menlöst.. inget är spec kul o inget att se framemot. Givetvis mysiga stunder med barnen..  att hela tiden vara tvungen att finnas till för andra på gott o ont...
Vill bara rycka upp mig. Varken kul för mig eller andra.
Är inte hela världen, inget av det. Saker kommer lösa sig, saker kommer att kommas över.
Det är tomt utan älsklingen, ingen som bryr sig o tänker på mig på det viset. Tyst mobil. Borde vara skönt nu utan de sista tunna hoppena att hålla i som inte håller iaf så man dråsar i backen o får ont. Jag slipper klättra upp o dråsa ner, inget mer att klättra på... 

Stress för att inte komma igång med skolan... Bara sitter o tittar, inget går in, rena grekiskan, gäspar längtar till att krypa under täcket. Att jobba känns oöverstigligt, orkar inte...
Måste köpa en kur rosenrot fast jag inte har råd o fast jag läst på nån blogg att det förstör levern.

Dåligt samvete för minstingen, borde orka mer fast jag vet att hon mår bra av lite vila.

Var ute med barnens släktingar igår. Trevligt men konstig konstellation... Blir ytligt, känner inte varandra, barnen o deras pappa enda gemwnsama nämnare. Vi var på O'Learys o åt o såg fotboll för sonens skull. Som tur var bjöd deras faster, dyrt.  Trevligt...  Men inte som en kopp kaffe med en egen syster.

Vill bara bli omhållen av älsklingen.
Vill få ork o lust tillbaka.. 

Snart ny vecka nya tag... Höstväder, kallt. Bara jobba två dagar. Skola en. Ett par prov, labb rapport, marknad, väla o handla viktigast till barnen, som om jag hade råd... Se om finns nån billig jacka till mig jag kan köpa nästa månad.
Båda stora döttrarna hemma... Sen lov, jobba hela lovet.. 

Nä man har inte roligare än man gör sig.   Lite treo, handla rosenrot...

Drömde jag plocka ägg inatt, skulle vara hönsägg men var stora som gåsaägg. I de flesta såg man styra embryon, främst ryggraden. I drömmen tyckte jag det var så obehagligt, vi skulle ju äta äggen o det var minst sagt motbjudande. Vad betydde det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar