tisdag 22 oktober 2013

Paula spencer

Var i somras jag läste den så inte så att jag har hela storyn i huvudet just nu.

Boken är en fristående forts på en annan bok som kom ut för tio år sen men gick bra att läsa utan att ha läst den.
Boken handlar om Paula som försöker hålla sig nykter, är alkoholist. Och hennes förhållande till sina barn och barnbarn.

Jag tyckte verkligen om boken, tyckte on Paula för att hon var så mänsklig. Skildra vardagens slit, att få det att gå runt. Att få till det med sina barn, att försöka men kanske man inte alltid lyckas 100%. Hon kämpar på, vissa dagar värre än andra men också de små höjdpunkterna med barnen mitt i vardagen. Att skratta med barnen mitt i allt elände.
Nu kämpar inte jag med sprit men kunde verkligen känna med henne.

Detta var en bok på min läslista och den uppfyllde kraven, ska läsa fler av denna författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar