söndag 13 oktober 2013

rullar vidare

så ny dag o nya utmaningar.
ja så mycket utmaningar blir det nog inte, ville mest bara ha en skön hemma slappedag men så inser jag att jag måste städa, diska, laga mat, baka bröd, tvätta, handla lite så jag kan baka, fixa minstingens läxa. byta i min säng o städa "bort" älsklingen. sängkläderna luktar inte honom, luktar mest räligt nu bara :p måste plugga ikväll också.
Så ja känns inte som att bara ligga i soffan fast det är det jag helst av allt hade velat idag... bara ligga o slappa o slöglo på menlös tv, möjligtvis nån barnfilm... Jaja vi kämpar på fram till jul. så ska jag bara ligga ner hela lovet. har ju inga pengar så inte råd att gå på reor inte råd att baka o laga nåt avancerat i matväg så bara att se det positivt.
Märks vad som upptar mesta av mina tankar, drömmer bara om skolarbete, mest psykiatrin o alla sjd på ett eller annat sätt och en massa om minstingen. vaknade i morse av larmet och var så där halvaken innan jag somna om nån timme senare, störde mig på att jag bara drömde så tråkiga drömmar. ville drömma lite mysiga romantiska drömmar o leva på. Ja då drömde jag värsta filmen. det var visserligen män men var mer något slags kidnappning/action historia som jag inte riktigt vet vad den hade med något att göra...

fattar inte varför jag e så fixerad vid kärlek, ha en man osv. Jag har väl det bra som jag har det, eller?
Fundera lite på igår om hur man skulle hitta en ny o jag har ingen som helst aning. nötet känns inte aktuellt, skulle inte orka gå igenom det där igen, vet inte vart man skulle hitta nån heller o känns som allt kostar. i verkligheten så är chanserna också små för tillfället, (ja om jag nu inte skulle vilja ha busschauffören haha). Får väl fokusera ännu hårdare på andra saker.
Har väl börjat acceptera läget med älsklingen, hann gjorde sitt val och det ska jag inte hänga honom för, jag förstår honom. Kärlek är väl lite flyktigt och kanske inte nåt man ska hänga upp livet på. att välja mellan hela sin familj/vänner/gemenskap och mig känns ju inte som nåt vettigt val. Det var kul så länge det varade och jag är inte samma person nu som jag var innan jag mötte honom.
Men lite tråkigt är det att inte ha någon att älska, eller jo jag älskar ju honom fortfarande, men ni fattar.
nog malt om det. Nu dags för treo tror jag och en snabbis till affären efter margarin o jäst. Tvätten är iaf på så nåt har jag fått gjort...
trött o huvudvärk, seg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar