lördag 2 november 2013

Höstmys

Igår hade jag och 80% av barnen lite höstmys. Dottern fixade maten, rätt skönt att jag mer o mer släppt att jag måste vara med överallt hehe. Vi bjöd hem sonen också. Blev potatisgratäng med ytterfilé, gott var det o mätta blev vi... Innan på dagen hade vi även fixat pumpalyktor och dottern dekorera lite cupcakes som bara de yngsta orka äta av. Rostade pumpakärnorna också, mumsigt.
Åkte vi alla till kyrkogården. Tände ljus i minneslunden för min mormor o morfar, för de stora barnens gammelfarfar o skänkte yngsta barnens gammelfarmor en tanke (kände inte henne o träffa bara henne en gång men hon var snäll) sen gick vi till min mammas grav. Det är pinsamt så sällan jag är där :( måste dit o röja lite känner jag...  Minstingen sa/visade tydligt att mormor inte var där. Jag tror ju inte på sånt egentligen men är så många gånger det varit märkligt med henne o mormor... Man vet ju inte...  Senast var på sjukhuset när jag såg att dottern låg o titta på en punkt i taket och mumlade. När jag frågade sa hon att hon prata med mormor. När jag fråga vad mormor sa nu då, titta minstingen runt i taket och sa att mormor hade försvunnit.

Avlsutade dagen med en film sen var det sängen som gällde. Tråkigt att jag jobbat så mycket på lovet men men....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar