söndag 17 november 2013

Fullspäckade dagar

Man ska inte klaga på sysselsättningsbrist eller brist på sällskap iaf... Jobbhelg segt men helt ok att komma hemifrån, från det ena till det andra. 
det obligatoriska gnället om pluggandet måste ju med, jag kämpar verkligen men det är omöjligt att komma ifatt, panik minst sagt. Så less ville ju lyckas. 5 kapitel kvar, ett prov på fyra timmar, ett slutprov på en timme, två labbar o en muntlig redovisning per tele som ska vara klart senast fre haha. Lycka till!
O av dessa dagar jobbar jag tre och en dag kommer jag till största delen inte vara hemma.
I tors missa jag massa tid då jag fick sitta på akuten i 7 timmar...
För att göra en lång story kort så satte minstingen en brödbit i halsen på morgon. Kläkte upp den o kunde sen dricka o andas som vanligt, fine tänkte jag... I skolan gick det bra fram till lunch då hon åt en liten bit o sen börja slemma, vägra äta o sa att handlan hade ont i halsen. Ringde vc men inget de kunde göra o bad oss åka till akuten. Vänta först på bedömning av ssk, sen vänta på läkare. Coca Cola sa hon. Kolsyra vidgar o dricka stora klunkar brukar få det att lossna. O dottern kunde ju dricka redan från början så inga problem. Men tack vare att hon slemma mkt o inte kan svara ordentligt ville läkaren göra en kontraströntgen för säkerhetsskull även om hon trodde att chansen att det skulle finnas nåt var väldigt liten. Nästan tre timmars väntan på röntgen.... Seeegt. Sen en timme till på läkare vilket nu var en annan. O jo satt en rejäl bit fast precis i början av matstrupen. Så ner med en rejäl slang sån med kamera (kommer inte ihåg vad det heter just nu). Dottern satt så tappert fast tårar o slem rann o klökningar. Men efter ca en kvart körande med slangen upp o ner lossna det och en mycket glad minsting. Stackaren fick vara utan mat i 14h o ändå så glad o tålmodig. Ja hon fick en Cola av läkaren o en Fanta av mig så lite socker att leva på. Snälla sonen tog ledigt lite så han körde oss in o sen jobba o sen hämta han oss. Em skiftet. Så ja så har man varit med om det också...

Annars är det lögn att plugga då alla barnen varit hemma mest hela tiden. O de pratar o pratar o ja jag e glad att de vänder sig till mig o är mysigt att umgås nu innan de skingras men....
Sonen har problem med exet o hon gjorde honom så ledsen den.... Men jag börjar tro hon har nåt som är riktigt fel...
Äldste dottern har fullt upp med flytt tankar
Mellandottern sitt...
De två minsta mest hänger med hehe.

Är lite besviken, tre barn som flyttar hemifrån o inte ett endast har jag haft nåt att säga till om. Inte hjälpa till att inreda eller nåt :-( tråkmånsar som blev sambos allihop, en med partner där jag inte fått säga till nåt o de andra två långt åt tjotahejti...
Bara de e lyckliga så :-)

Fredagen var jag slut på fm o på em invaderades hemmet av alla barn o en massa stim. O så skulle minstingen med hem till storebror som ska vara stödfamilj o han hade inte så mkt koll om henne längre... Så massa sånt...

Sett en riktigt rolig film i helgen iaf, heat. Skratta massor så då är det roligt :-P

Nä nu hög tid för jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar