onsdag 6 november 2013

ganska positivt o mina fina söner

idag är det lite positivare tongångar vissa dagar funkar det ju =)
skolan gick inget vidare och inte lyckats plugga... panik vill bara skita i det... men det var ju inte så positivt så imorgon då!!

det positiva var att jag idag tittade på kortids till minstingen och jag fick verkligen positiva vibbar av det. det verkar jättebra. Nackdelar är att det förutsätter att vi hon får beviljat färdtjänst, för det ligger i en håla där direktförbindelsen med min håla är ganska dålig, dessutom måste man hämta henne 1.5 timmar innan jag slutar jobbet vilket blir svårt.
jag sa till yngsta sonen som e 13 att då får han ju åka dit o hämta henne på söndagar och det enda han sa var att han ville följa med nån gång så han visste exakt var det var =) inte så realistiskt att han skulle åka rundor med minstingen men gulligt av honom att inte ens tveka o min son åker inte kollektivt spec ofta sj heller. Min fina lilla son <3
och för att hedra stora sonen så ska han bli stödfamilj till minstingen tills det blir klart med kortids. Lss chefen skulle skynda på det så han kan börja så fort de får utdraget från polisregistret. så skönt att det blir ordnat. ska bli kul att se vad sonen tycker om att ha hand om henne.så bara för det kommer hon vara en ängel för att sonen är av manligt kön o då e hon som förvandlad haha.
Sen har jag lyckats hitta en zoologisk affär som kan beställa hem vattenpest till mig till min biologi =)
fått kontakt med färdtjänsthandläggaren också men var inte som en annan mamma sagt att vi skulle ha personligt möte utan bara skicka in en ansökan, känns svårt att få ner det bra på papper... men får hoppas på det bästa =)
Äldste dottern har bestämt att hon flyttar efter jul, dock åker hon upp med sina saker i slutet på nov då sonen kan köra henna :s Känns inte helt ok men men...

bittra jag: alla bara lämnar mig...
blir nog bra det med...

nu måste jag bara ta tag i pluggandet så jag kan lägga det bakom mig... vet inte hur det ska gå till men men... sluta med ursäkter kanske...
ja ekonomin kunde också varit bättre men men...

känns bra just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar