måndag 1 juli 2013

inte gå igenom det en gång till, jag vägrar...

idag var vi en runda i malmö på återbesök med minstingen.
hos sjukgymnasten gick det bra. Dottern rör sig nästan för mycket. Får inte hoppa, inte springa så hon riskerar att ramla eller på hårt underlag, inga kontaktsporter osv osv. inte ramla för då kan ryggen skadas. mm mm
nytt träningsprogram som bara behövs göras minst tre gånger i veckan.
dottern var väldigt rak och fin i axlarna, många var tydligen snea även efter op runt fem cm så skönt att höra. ärret såg väldigt bra ut, jag tejpa tydligen det bra. Många har tydligen varit slarviga med det och fått ärr som spruckit och sett hemska ut.
viktigt med träningen för att förebygga ont i ryggen senare.

men innan dess var det röntgen...
och träffa läkaren som sprang in o sprang ut men hann säga att själva operationen såg bra ut =) men och det är ett stort MEN under, längre ner i ryggen var tydligen en liten krök sen innan som ingen upplyst mig om... och nu på bara några veckor har den blivit större just nu som den är nu är det ingen fara men om det blir värre....
Ja då måste det göras en ny op... och då kommer det stelopereras ner i svanken vilket betydligt kommer minska rörligheten. jag skulle kunna gråta bara jag tänker på det. att utsätta henne för detta en gång till med sämre rörlighet dessutom...
han hade satt in för lång stag som kunde byggas på om ifall att... om detta visste jag inget...

fokusera på det som var bra... leva på hoppet om än litet... besviken o ledsen...

logga in på jobb idag, tydligen var mina dagar inlagda men inte har hon svarat på mitt mail om när jag kan få de pengarna o nu har hon gått på semester... grr...

inga pengar från fk än heller...
älsklingen flytta till sin nya lägenhet idag... lägenheten han ska bo i med sin fru... han vill jag ska komma dit... hans kompis bor kvar med honom... en som är strikt religiös som gjort att vi knappt kunnat prata eller träffats de sista månaderna...  nog om det...  the end is near.

idag besökte vi emporia efter sjukhusbesöket... kul utan pengar men å andra sidan slösar man inte... hade värdecheck hos hm så shoppa loss på en mascara o en eyeliner =)
Kusinernas pappa kom o lämnade sonen där också. det var en kille med hemlängtan <3
ang kusinerna så ska jag väl inte skriva det här men nu är det verkligen som innan de kom hit men men... det är som det är. ska fokusera på viktigare personer.

nu är det andra gången jag är på emporia och måste nog säga att väla vinner iaf. fanns väl fördelar med bägge ställena men ja...

nu är det snart sängen, var uppe halvsex imorse och imorgon är det jobb... men sen väntar fem lediga dagar, nice =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar