fredag 26 juli 2013

En ordinär sommardag

Gjorde halvhjärtat försök att städa idag, kom knappt halvvägs... Minstingen ville till stranden så dit åkte vi. Bada knappt en timme sen hem igen. Promenera till affären o handla till middagen.
Träffa en sur mus. På vägen ut från affären gick vi förbi en hund som var bunden i långt koppel. Ägaren med några vänner stod en bit bort.  Jag o äldste dottern går förbi först o precis när hundrädde minstingen går förbi så skäller hunden. Såklart vänder jag mig om o ser till så minstingen kommer förbi. När vi fortsätter gå en bit ropar ägarens vännina efter oss " glo inte så jävla surt, hunden skällde bara var inte så den bet henne" nä det vet jag väl sa jag men hon är hundrädd så jag skulle bara kolla dottern. Jo säkert fick jag till svar. Såg hur du glodde.
Suck ja jag ser inte ut som en muntergök Sorry. O ja jag tycker man ska respektera hundrädda. O de behöver inte ha en radie på flera meter när de är bundna där folk passerar. Jag tycker om hundar och min dotter.
O sen fatta jag inte vad hon gapa om, var inte hennes hund. Ägaren gick fram o sa till hunden och tog med den bort till där de stod...
Suck bara

Sen myste vi på gården. Grilla kycklingspett, gjorde turkinspirerad risonisallad och yoghurt sås med dill. Men nja jag håller dillen till fisk o chips hehe. Resten var ok... Sen stack dotten till kompisar o jag ska försöka få i säng minstingen. Minst sagt slitit att ha henne uppe på sig hela dagarna... Men men...

Snart kommer älsklingen vilket jag inte orkar men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar