torsdag 4 juli 2013

Tur över havet

Idag åkte vi iväg en runda till helsingör. Lagom väder för det. Idag kom jag dessutom på att det är så mycket billigare att åka familj över med en Skånetrafiken biljett än köpa på scandlines... Bättre sent än aldrig och eftersom jag hade pengar på ett busskort så behövde jag inte hosta upp nåt för resan över heller. O i Skåne kör vi ju på sommarkortet :-)
Så spatsera rundor ett par timmar. Hade fika med... Handla makrillsallad, röda pölser, lite snacks (sonen o jag gillar de danska hehe) men inte är anacksen billiga direkt... Jo blev ett par flaskor billig rosévin också.
Alldeles lagom.

Nu bädda minstingens säng o sem slänga ner henne i den. Kanske en film sen.

Imorgon ska saften silas, lägenheten städas, bibliotek och affär uppsökas, tvätta lite, byta i sängar. Senare under dagen kommer mellandottern med pv för att sova över.

Ringde från jobb idag. Fk hade iaf fått iväg ärendet dit idag o jobb ville bara kolla en uppgift. Hinner man få pengarna nästa v då?
Ringde från ortopedtekniska med att dotterns skor var klara..  så hade behövt pengar så jag kan hämta ut dem.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar