onsdag 17 juli 2013

1Q84

Jag läser inte mkt av japanska författare måste jag erkänna, jag brukar komma till Indien o inte så mkt längre.
Men en dag snubbla jag över Kafka på stranden av haruki murakami och jag älskade den. En bok jag slukade sittande på balkongen, därefter läste jag fågeln som vrider upp världen. Hans böcker är surrealistiska som att titta på en surrealistisk tavla men jag gillade dem, de fängsla.
Så när denna serien kom ut gav jag mig på den också och läste de två första böckerna och även om jag gilla dem så var de inte som de två första böckerna jag läst. Sen glömde jag bort att hålla utkik efter tredje o sista boken tills jag såg den nu på bibblan. Jag hade ju glömt en del men kom in i det rätt snabbt ändå. Men när den var slut så fråga jag mig mest vad var meningen? Hängde det ihop o hur? O vad var det egentligen? Kände nog att de var lite knepigare o lite mindre mening på nåt vis.

Men jag ska läsa resten av böckerna som finns översatta på svenska också. Jag gillar böcker som vaandrar över gränsen till overkligheten men i lagom doser.
Dock har jag inte gillat att läsa dem i sängen. Vill hellre läsa dem när jag är pigg och längre stycken.

Trots att de kanske inte motsvara mina förväntningar var det inte bortkastad tid iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar