torsdag 11 juli 2013

Life is good

Sitter visserligen på jobb och det är ju halvkul men jag har ett iaf och det är inte alla som har det. Jag är fortfarande lite småförvånad att fjärde jobbet jag sökte ledde till tillsvidareanställning.  Men var inte det jag skulle skriva om. Sommar ute :-) och det kan få hålla i sig nu tycker jag, resten av sommaren. Lagom varmt o lite sol.
Pengafrågan har läst sig helt ok så nu kan jag ta minstingen till optikern med o beställa glasögon. Blir inga värstingutflykter men ska nog bli bra med en hel del iaf :-)
Levt billigt denna veckan iaf. Kokat soppa på en spik när man använt sista skramlet i frysen innan den skulle avfrostas. Nu vill jag bara öppna dörren till frysen för det är så tomt o fint utan is o smulor av arabbröd i alla lådor hehe.
Men visst jag bjöd barnen på max igår o ska äta ute imorgon så går väl jämnt upp.
Ska bli mysigt att träffa syster imorgon o sommar Malmö :-)
Köpte faktiskt billigaste hårfärgen i morse visst den håller bara två veckor men desperat hehe. Se om jag kan köpa den dyra som är bättre imorgon när jag är i Malmö o kanske hittar den... O ja jag är inte snygg men jag mår bra mkt bättre med färg i håret än detta urtvättade med utväxt i råttfärgat.

När jag skrev om mina barn för inte så längesen så tänkte jag lite på mig som mamma. Jag har inte lyckats med all uppfostran. Jag har varit dålig, jag har tappat tålamod, jag har inte kört korrekt ur någon bok men jag har gjort så gott jag har kunnat. Något av det viktigaste för mig har varit att de inte skulle få Nina dåliga sidor. Folkskygg, telefonfobi, mes. Och jag har nog lyckats hyfsat med det. De kan föra sig bland folk, ta kontakt med människor, ringa instanser, har vänner. Vissa kanske säger att mellandottern är ouppfostrad men det beror ju mer på hennes outredda diagnos tror jag och att vi inte fått den hjälp hon hade behövt men hon är duktig hon med o jag blev glatt överraskad av hennes betyg tex.
Stoltast är jag nog över att mina barn har lätt för att komma och prata med mig när det är nåt. Det är jag så glad för. Här hört om deras kompisar son inte alls känner att de kan prata med sina barn. Men jag har alltid varit noga med att inte bli sur när de berättar saker även om de gjort fel och dumma saker. Jag har sagt till dem att det spelar ingen roll vad ni gör bara ni inte ljuger för mig och jag tror det har funkat. Kanske inte till hundra procent o jag vet såklart inte allt, behöver inte veta allt men jag vet mycket.

Fast igårkväll undra man om man var glad för det :-P sonen kom efter jobb kl halv elva lagom när jag skulle sova o ville prata..  jag kom i säng halv två. Jag är för gammal för fyra timmars sömn hehe. Nädå bara glad när han kommer.

Seg jobbdag... Hem sen... Fixa mat, färga håret, duscha o natta barn, städa en aning... Soooova :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar