onsdag 31 juli 2013

Helt färdig

Jisses nu börjar det kännas av, semestern. Jag är helt slut. Hade glömt hur det är att ta hand om minstingen på heltid. När hon var sjukskriven var det ju en liten annan sak. Tack och lov att hon också är trött och inte vaknar i ottan. Det har varit/är en hel del med mellandottern. Alltid minst två barn hemma, minst. Umgåtts med släkt och syskon.
Ensamvargen inom mig har inte haft en chans hehe.
Men visst har jag haft en bra semester :-) men jag är liite sliten. Det har ju hänt nåt varje dag. Inte van att åka rundor o vara så social hela tiden :-P
Igår blev det bara en runda på bibblan o snabbis på Lidl, inte mkt jag handlar där men lite mjölk o frukt funka. Sen slappa på gården med kubb. Sonen kom på kvällen så blev inget skolarbete klart.
Skola idag, var skönt att komma hemifrån barn o hem...
Var riktigt trevligt, gruppen börjar lära känna varandra o sånt nu. Dessutom flera komplimanger idag så hem med lite ny kraft... Gården på em men nu börjar jag tröttna på att hänga på träbänken o kubb :-P en baden baden i en varm skugga, en bok o en drink lockar mer men men. I helgen blir det nog balkong, plasstol, bok o flädersaft iaf :-)
Fixat dottens hår med. Jag skulle fixat mitt hår med för längesen men jag är ju slut på kvällarna glad man orkar duscha bara...
Men jag är ju verkligen så söt iaf tydligtgen enligt klasskamraten hehe.

Imorgon ska jag göra klart skolarbetet, städa om tid finnes sen får man se om det blir att umgås lite med syster innan minstingen ska lämnas där.
Imorgon åker även stora dottern till sin pv (ska ha med lillebror hem sen, behöver norrlänningarna bara köra till sthlm men var ännu en dyr utgift :-( ) och mellandottern ska till en kompis, i need space från mina barn nu känner jag..

Nu lakritshallondrink och en film. Sen stupa i säng sov hur dåligt som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar