söndag 21 juli 2013

Norrlänningar på besök

Dagarna rullar iväg nu känns det som...  Men känns ändå som tiden uttnyttjas bra :-) i fre ville barnen till stranden så då gjorde vi det men hiskeligt kallt... Lyxa till det då vi missa bussen o åt mat vid kiosken därnere. Inom affären på hemvägen o sen mys.
På lördagen mötte vi barnens norrländska släkt på gården. :-) och barnens halvsyskon o deras mamma där släkten bör. Vi bor ju på samma område så bekvämt.
Packa in oss o bilarna och åkte till stranden betydligt varmare. Gillar egentligen inte att vara på stranden mitt på dagen men fick funka. Hem o vila ett par timmar o sen möttes vi på deras gård där vi spendera några timmar med grillning.
Trevligt känns lite knepigt att umgås med halvsyskonens mamma med tanke på att vi inte tidigare varit direkt bästisar men känns ändå förvånansvärt bra. Nu är hon ju inte direkt samma människa som då heller så o inte jag heller o eftersom samma man valde oss kanske vi är lika haha. Känns helt ok iaf.

Nu är vi på väg till zoo. Eftersom den mamman står släkten närmare än vad jag gör och de bor där så e det mer vi som följer med dem. Jag hade inte valt zoo nu när det blivit varmt. ingen lust att lägga pengar på det heller eftersom jag ska dit i höst med syster men men. Dessutom ska vi äta där :-( jag hade hellre haft picknick men om alla andra ska äta ute kan ju inte jag låta mina barn sitta med matsäck bara... Ja blir nog bra...
Älsklingen var här några timmar i fre alldeles lagom o trevligt. Och jag är så mkt mer mig själv när jag inte jobbar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar