tisdag 23 juli 2013

bra och mindre bra

Ibland förvånar man sig själv med hur mkt man kan hinna på en dag.
vinkade hejdå till sonen o norrlandssläkten imorse.
följde med stora dottern till sjukhuset.
sen tog vi oss till bussen och åkte till Helsingborgs djurpark. Var en trevlig liten park med mest fåglar, skuggig och skön att gå i.
innan vi åkte dit fråga vi minstingen om hon inte undra vart vi skulle? hon bara titta på oss: vi ska gå i affärer såklart. Hehe. Vi sa ju att vi skulle ha tjejdag för att hon inte skulle tänka på att hon itne fick följa med till norrland med brossan. Och tjejer går o shoppar haha. Så nån djurpark imponera inte på henne men vi lova vi kunde gå lite i affärer sen.
så efter att vi varit på djurparken gick vi en runda på söder i stan, var inte riktigt tillräckligt för henne men fick duga lova vi ska åka till väla en annan dag...
sen åkte vi hem och då kom sonen så vi fika ute på gården. Sen tog vi ett ryck och sortera sonens saker i källaren och hann tog med det han ville ha... fast det som skulle slängas lämna han jaja man kan inte få allt haha.

imorgon blir det återigen en runda till sjukhuset med dottern sen fundera vi på en runda till ale stenar. får se det är ju en jädra bit att åka för att titta på sten och utsikt :p

dåliga idag då?
trampa totalt snett i skorna, visserligen haft dem ett tag men ändå. gjorde jädrigt ont i fötterna att gå med dem :s har f-n inga bra skor att gå i nu :S
dåligt nr två är älsklingen men ja tar inte det här...
dåligt nr tre logga in på banken och kolla lönen... två tusen mindre än vad jag trodde... jippi. var lixom räkningspengarna... less man blir när man trodde man hade budgeten klar... det sket sig... grr... jaja det löser sig som alltid på nån vänster... hur vet jag inte än fick bara huvudvärk så avvaktar lite med det...
Blir mer matplanering iaf o mindre snabbmat mer picknick. o noll shopping så ska nog lite räkningar betalas iaf. o nä är inte så att jag bara har två tusen i räkningar haha. betalt en del och har en del kvar om man säger så... men hade tänkt mig att lönen och underhållet skulle täcka det mesta som var kvar... nu räcker inte lönen till hyran ens...
sen jag börja jobba har jag känt mig fattigare sen jag börja med tillsvidare anställning. tjäna bra mer som timis men å andra sidan då jobba man ju jämnt med...
snart september o sen ska man väl vara ikapp sig och köra mer budget =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar