fredag 19 juli 2013

kort och koncist

Inte mycket datortid här inte.
och med minstingen uppe på sig mer eller mindre hela tiden så funkar huvudet sådär haha.
igår var en halvslö hemmadag.
fick städat minstingens rum... lata mig... satt ute på gården och fick bakat en del men det blev ganska varmt i köket. i övrigt knepigt väder :s halvvarmt molnigt, varmt kvavt mellan varven, kallt i blåsten mellan varven.

hemsk sak hände igår på gården iaf... för att göra en lite längre historia kort så sluta det med att jag och grannarna (som jag inte pratar med i övrigt mer än hej typ) polisanmälde en man i grannhuset för sexuellt ofredande. alltså två anmälningar. Jag hade inte brytt mig så om det varit för egen del emn eftersom han stirra på min dotter så... sonen var inte så förtjust heller... vi såg inte allt men grananrna som gick bredvid honom gjorde. och jag känner att man vet inte vad som är såna människors gräns =(
han sluta sen när han förstod att vi diskutera honom gissa jag iaf men sen såg vi honom längre in i rummet där han står med kikare och tittar på oss. bara så obehagligt. kunde inte somna igår för det kröp i mig :(
Poliserna kom några timmar efter att grannen ringt dem och de förhörde oss på varsitt håll sen skulle de gå o prata med mannen. vet itne hur det gick men de skulle höra av sig sen.
om inget annat så kan man ju hoppas att det avskräcker honom men man vet ju inte vad han gör inne i lägenheten med sin kikare :s
Gilla inte att polisanmäla heller känns inte ok men eftersom jag och grannarna upplevde samma sak oberoende av varandra var det inte inbillning och där måste markeras.
Var rätt skönt för min stora son kom strax efter att polisen gått härifrån så man kunde prata av sig lite =)

idag är vi uttråkade så får väl hitta på något att göra...
har iaf bokat tid med syon idag =) och fixat lite med skolarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar