onsdag 24 juli 2013

Ännu en

Så då har ännu en dag gått... Följde med äldste dottern till sjukhuset. Idag hade vi kärra med för att handla frukt o grönt på torget men vi kom aldrig så långt började i fel ände av stan o tröttna o åkte hem. Växlade tillbaka mina danska pengar på förlust typiskt nog men men...

Lugn dag på gården, åt ute, spela kubb (minstingen var bäst)

Hunnit med en del diskussioner med mellandottern. Slut med pv etc etc. Jag vill verkligen inte bo med henne men än mindre att hon ska bo med den där iaf. Sa mina regler. Ta tag i soc, af bostadskö. Betala hyra ( som de andra) hjälpa till hemma, hjälpa till mer o minska hyran och inte skrika. Svaret blev att hon hellre slängde sig framför ett tåg vilket inte är spec roligt eftersom hon har gjort det en gång men folk fick upp hene i sista sekunden.
Jag tycker inte jag ställer orimliga krav, jag vet inte..  hon är fem och tjugo samtidigt. Hur får jag henne vuxen. Finns ännu en komplikation men vill inte ta det här. Ledsen o frustrerad. Nu ska hon tydligen bo hos en kompis i denna hålan... Hos hennes föräldrar, kompisens.
Inte viktigast nu men kan hon skriva sin adrss nån annan stans jag får inget bostadsbidrag så länge hon e skriven här...

Älsklingen... Vet inte... Pratat med hans vikarierande soc handläggare idag med.. som om jag. Vet allt...  Som han kommer sakna all min hjälp... Snart... Nedräkning... Ledsen men samtidigt orkar inte dra ut på det mer...

Sängen nu, nya äventyr imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar