lördag 6 juli 2013

Något utöver det vanliga, mina hjärtan

Idag var en skön slapp hemmadag. Vi har städat, kan man passa på att göra en mulen dag, tvättat lite, silat och hällt upp fläderblomssaften (gott), varit och handlat. Skippa bibblan vi också tänkt ta idag men men...
Hunnit med att vara ute en hel del på gården också vilket är trevligt och hade varit trevligare om inte värsta lilla ungen bor på vår gård. Finns säkert anledningar till att han är som han är men roligare för det är han inte...

Sen kom mellandottern, hennes sambo o hans dotter hit. Var meningen de skulle sova över men av anledningar blev det inte så men mellandottern stanna iaf. O så dök sonen upp när jag laga middag. In med det i kylen till imorgon sa han, idag bjuder jag på kinamat. Så han hämta det så satt vi i rummet, åt, titta på film o hade bara så enkelt trevligt. Så mysigt att ha alla barnen hemma o alla sams :-)
Stunder av lycka <3
Och för en gångs skull lyckades jag fånga alla på en bild inte ofta det händer. Bra vet jag inte om det blev men alla med iaf :-)
Sonen gick vid tio och när de yngsta var i säng (minstingen var så glad att alla var hemma) så satt jag o döttrarna uppe ett tag till o titta på nån knepig typisk svensk film.
Nu sova och imorgon blir det marknad. Fick marknadspeng av sonen hehe. Jag försörjde han ett år när han vägra betala hemma så payback time haha. Är inte så att han inte har råd.... O han ska få tillbaka dem...

Och alla föräldrar tycker att sina barn är det vackraste som finns... Nåja men fina är de iaf och alldeles ovanligt vanliga. Och jag gör något så sällsynt som att slänga in dem här...
Yngste sonen, äldste dottern (med glasögon) mellandottern, äldste sonen och minstingen.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att få se en bild på dina barn, vad fina de är! Hoppas ni har det bra på marknaden :) Kram Louize

    SvaraRadera
  2. Läst läääänge men kommenterar sällan (aldrig)
    Mkt fina barn, ska du vara mkt stolt över :)
    /Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra :-) själv är jag också usel på att kommentera...
      Tack o ja det är jag!

      Radera