lördag 13 juli 2013

Sådär lite lagom

Igår var en alldeles lagom mysig dag. Åkte till Malmö med de två yngsta barnen. Vi gick och luncha. Kina och sushi buffé. Var god mat men jag blev ju övermätt minst sagt...  Sonen gillade maten så är bra betyg hehe. Minstingen prova sushi och det gilla hon. Nu har jag ätit sushi två gånger börjar ta sig haha.
Sen följde vi med syster hem o titta på hennes lägenhet. Fin. Jag är inte avundsjuk på själva grejjen att flytta men längtar ändå tills jag också kan flytta till Malmö. Trivs där o mina systrar trivs där... Hinder just nu är att sonen inte vill flytta, jag tror inte jag vill flytta minstingen och framför allt har jag betalningsanmärkningar. Men en vacker dag så...
Trevligt o umgås med syster önska man kunde göra det oftare o mer spontant men vi planera n några träffar i sommar. Hon är så söt med sin lilla bebismage. Jag undrar hur det är att vänta och planera och vara vuxen när man får sina barn. Kan inte påstå att det var jätteplanerat att vara 19 och trebarnsmamma. Och jag var yngre än min syster när jag hade fått fem barn. Säger inte att det ena är bättre än det andra men måste vara väldigt annorlunda.

Sen lämna vi iaf minstingen där o så åkte jag o sonen hem.
Mellandottern skulle flyttat till Småland igår men ist stod hon med resväska hos mig på fm. Ärligt har jag ingen lust att bo med henne eller försörja henne... Bad henne städa igår, dammsuga typ. Tjänster o gentjänster men icke. Kanske idag? Sa till henne att skriva in sig på är men icke. Förhoppningsvis är detta kortvarigt men om inte?
Jag älskar henne, hjälper henne, vill umgås med henne men jag vill inte varken bo eller försörja henne när hon vägrar hjälpa till och vägrar samarbeta.

Prata om min balkong med syster igår så nu är jag återigen depp för att jag inte kan fixa till den som jag vill :-( världsligt, ytligt jag vet... Men när jag äntligen efter nio år kommit på ett koncept o så skiter det sig iaf. Men har jag levt med min fula balkong i nio år överlever jag nog ett till... Men kunde varit såå mysig...

Undebar sommardag idag o så sitter man instängd på jobb... Orkar man ett kvällsdopp ikväll tro? Eller se om jag ska träffa älsklingen fast efter igårkväll är jag lite anti.. 

Känner mig piggare o gladare igen, skönt. Var en liten depp period ett tag men verkar lossnat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar