torsdag 17 november 2011

tröttare än tröttast...

börjar se slutet på denna veckan och det e skönt...  tar det lugnt än så länge men får väl försöka göra lite nytta idag också... skulle egentligen till tandläkaren idag men avboka den, ungarna har studiedag idag och det är planeringsdag på fritids. fick ny tid nästa vecka så o är inget akut iaf... vill egentligen inte alls gå dit nu innan jul, har inte råd men men...
de ringde o ville jag skulle jobba några timmar idag men fick tacka nej till det, ingen barnvakt o så ska jag ju iväg på utvsamtal i em...
nu hade man önskat man ahde haft bil, tar kanske en halvtimme att köra till mellandotterns skola... nu får jag ist ägna minst tre timmar extra för att åka dit för att kollektivtrafiken åt det hållet inte funkar som det ska :S så kommer ta minsti fyra timmar från det jag går hemifrån till jag kommer hem ist för max två timmar o inte ens så mkt suck... jaja e sista gången man behöver gå på utvsamtal där sen e dottern 18.

sovit skitdåligt sista veckan inte kommit till ro av nån anledning inte direkt så jag har legat o tänkt på nåt spec men ändå känts som kroppen går på högvarv...

ananrs ahr det väl inte hänt så mkt...
hela helgen var jag halvdö... gick till kyrkogården på sönkväll för vi hade inte tid att göra det till allhelgona. låg lapp att jag måste rnga till kyrkogårdsförvaltningen så får väl ta tag i det med...
i måndags jobba jag... säger inte mer än trött man blir, av fler anledningar... orka...
i tisdags tog vi faktiskt tag i en del julstädning jag och äldsta dottern. har lovat barnen en dag på tivoli i köpenhamn som belöning efter julstädningen men än så länge är det bara stora dottern som gjort ett handtag...
igår var det dags att åka med minstingen till kardiologen i Lund. "besiktning" av hjärtat inför op. och hon gick igenom den =) man är ju ändå lite nervös att det ska dyka upp nåt... Ductus som de plugga igen med operation är tätt som det ska vara sen har hon kvar ett minihål mellan förmaken som var tveksamt om de skulle stänga eller inte men de lät bli så hon får leva med det men enligt läkaren så ska det inte påverka henne o hon verka bra så tror på henne =)
sen dog jag när jag kom hem. fick sån huvudvärk på väg hem så var tvungen att lägga mig en timme när jag var hemma men att försöka sova med en minsting som tjatar om att spela hela tiden var ju lögn så bara att traska upp igen...
känns iaf lite bättre idag...

nä nu ska jag fixa en deg och baka lite matbröd till soppan som ska bli lunch...  sen ska jag börja rödja i småttingarnas rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar