tisdag 29 november 2011

tmb

trött man blir... aningens trött för att jag precis letat igenom alla recept för att planera vad som ska ätas/bakas till jul... har ju en del recept i mina gömmor om man säger så... blir ju smått hungrig också...
i min julmapp har jag dessutom sparat massa bilder från tidningar på juldekorationer osv...  lite julstämning... oj vad fint jag ska ha det när jag blir rik :p
men...
så kom jag på att jag gjorde en jättegod cheesecake förra året med pepparkakor o apelsin som var frusen... bjöd bla några väninnor på den men vart e receptet?? hittar inte nånstans grr... kommer inte allls ihåg vad det var för recept heller annars brukar jag ju komma ihåg hur sidan såg ut så brukar jag veta om det är löspapper, utskrivet från datorn eller vilken bok... men inget minne alls... o sånt kan irritera mig så jädrans mycket... får väl försöka laborera ihop en själv då... men jag vill iaf ha receptet...
lite som att jag fortfarande stör mig att världens godaste pepparkaksrecept försvann för några år sen...
har försökt googla men utan resultat...
jaja släppa o gå vidare :p jobbigt liv man har hehe.

nä på tal om alla recept man har så ska jag nu förvandla pastan med ostsåsen från igår till pastagratäng idag... avancerat värre...
får se om älsklingen kommer sen får jag väl slänga ihop nåt annat till honom...

bakabstinens idag... vill baka... men vet inte vad... o ja inte tid just nu heller...
vill laga rolig mat också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar