torsdag 24 november 2011

grått ute, grått inne...

känner mig lika grå o tråkig som vädret... tycker mina depp perioder bara avlöser varandra... för mkt skit man burit med sig genom livet som kanske skulle behövts rensas ut hehe...
eller så kan det bero på att jag hade behövt lite mer pengar hur nu det kan komma sig?? fattar inte hur jag inte kan ha råd?? men å andra sidan är jag ju fortfarande ensamstående och det är inte alltid så billigt precis...  inga extradagar denna månaden =( så jädra typiskt när det är jul nästa månad  men men... har man inga pengar slösar man ju inte bort dem heller...

fast helt grått här inne är det ju faktiskt inte, vi tog ett ryck igår och fick nästan julstädat färdigt igår och pyntat =) mysigt! Tyvärr var nya stjärnan jag köpt till vardagsrummet ett misslyckande. den är fin lil, blå glittrig o matchar vardagsrummet men inuti är den klädd medgrönt silkespapper som även är över hålen så lampan lyser bara grön :S inget emot den så men då passa den ju inte in så att säga... jaja...
idag ahr jag paus... visserligen promenerat till tandläkaren o "plågat" mig för en tusenlapp denna gången... deras praktikant är dessutom lite småklantig... förra gången la hon bedövningssalvan på fel sida och denna ången skulle hon lägga bedövningen...  men missade munnen hur man nu lyckas med det o stack ist nålen långt in i läppen.... fan vad det gjorde ont o sved var ju lixom inte beredd på det o blödde rejält... men jaja var nog pinsamt för henne ändå så jag höll ganska god min =) vet hur det är när man råkar göra småmissar på jobb...
nu ska jag bara hänga lite tvätt, fixa lätt mat ikväll o diska då...
mellandottern åkte till en kompis igår o stannar nog fär till fre, äldste dottern åkte till pv imorse o stannar till sön... ska njuta av lite lugn o ro hehe...

ingen lugn o ro igår... jag o älsklingen drar inte jämnt för tillfället... missnöjda kan man kanske säga... o för min del är det att prata med en vägg... fanns en vägg kanske lyssnar mer... Kulturskillnader gör att det är svårt för honom att fatta vad jag menar... o frågan om han verkligen vill är tveksam...
vet inte vad jag ska göra.. vill ju inte ge upp heller... lite mitt fel också... sen jag blivit mer ensam så har han ju mer blivit viktigare i mitt liv o jag kräver väl på så sätt mer av honom som jag fått från andra innan kanske... han har väl fått ta över mina systrars roll men det funkar dåligt... både för honom o för mig...

nä jag får väl ta o resa mig... hänga tvätt... gå till ica o fylla på busskortet är ju jobbdag imorgon igen... sen skajag hämta minstingen så ska vi åka på gympa... längesen jag var med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar