lördag 12 november 2011

blev inget med det...

ingen flitens lampa som lyser här inte...
mår inte alls bra bara trött o hängig, vill sova men för ont i huvudet o så stressar jag upp mig bara för att jag tycker att man inte borde sova på dagtid så somnar inte...
ska väl försöka ta tag i det värsta (mellandottern hade faktiskt varit snäll o rymt upp här igår) sen ska jag nog passa på att gå ut en runda i solen...
sur på mig själv... men vad ska man göra... sovit alldeles för lite i veckan, skylla på månen lite...

vet inte om jag ska fortsätta med bloggandet heller... inte direkt massor som läser o snart alla bloggar jag brukar läsa har lagt ner mer elller mindre medans jag envist hänger kvar... kanske hade varit bättre med dagbok...  men hur många gånger har inte jag sagt det?? hur mycket är det inte egentligen som jag gång på gång säger att jag ska sen händer inget iaf...

idag orkar jag inte bry mig... hade velat ta tillvara denna sista helgen på länge då inte minstingen e hemma men känns inte så, blir ju aldrig som man planerar iaf...

nåt positivt är ju iaf att systerdottern sover här =) känns som evigheter sen man såg henne o det var det ju nästan också jämfört med hur det har varit innan... Gotland är långt bort för sporadiska kafferep...

numera måste jag också erkänna att jag börjar förstå systers långtan efter poolsemesterar, hade varit så skönt att bara sitta i en solstol med en drink en bok, barn som roar sig i poolen o äter glass... inga måsten så långt ögat når...
o ja ajg vet att jag inte jobbar heltid o har en hel del lediga dagar men de flesta fylls ju på med barnens alla saker, läkarbesök etc, men jag längtar iaf efter semester, några veckors ledighet... inget inplanerat, ingen "oro" att telefonen ska ringa om jobb som kastar omkull planer...
men nä jag e ju tacksam att jag har jobbet... semster får bli... nån annangång...

nä lite fler väktabletter, tandpetare för att lyfta upp ögonen o sen rycka upp mig lite... måste isäng tidigt idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar