söndag 20 november 2011

gäsp igen

inte ett dugg piggare idag men men ska bara överleva denna dagens sen väntar en lugnare vecka... eller har massa att göra men inte en massa möten osv iaf och som det ser ut än så länge bara en jobbdag.

hade myskväll med barnen igårkväll. såg narnia. tröttnar inte. egentligen skulle dottern gått o köpt senaste harry potter filmen men minstingen var inte alls samarbetsvillig igår tyvärr, hoppas hon är lite snällare idag.

ganska mkt dötid på jobb idag så försöker julshoppa på nätet lite... men det tar ju sån tid o jag hinner tröttna flera gånger om hehe... borde väl inte shoppa mer heller om jag inte vet vad jag får i lön o vad jag har i räkningar.
tråkigt att jag inte jobbat nåt extra denna månaden blir väldigt lite lön i dec :S typiskt. har ju sagt att de inte ska få så mkt i år men alls kostar ju så mkt o inte kan de bara få vars en el två paket heller...

även om vädret mest e höstaktig börjar jag faktiskt få lite decmys känsla i kroppen hoppas den håller i sig... tycker man ska mysa hela dec o hela jullovet =) jag hoppas min planering för dec håller så att allt klaffar.
nästa vecka blir sista julstädningen, ta upp advents/jul pyntet. ska försöka storbaka lite bröd också. ska hinna bort till bibblan också, ev systemet. ska till tandläkaren och på gympa med minstingen. planera matsedel o handla. ja o sen vardagen såklart. tror inte ajg behöver sitta sysslolös direkt...

ska försöka få full koll på julklapparna också...  största dottern är så lätt att komma på till hade kunnat köpa massor till henne, börjar lossna lite vad jag kan köpa till mellandottern, yngste sonen är väl ganska lätt också...  minstingen är jag ganska på det klara med.
svårast är älsklingen och stora sonen... ingen som helst aning :S är väl som dottern säger om mig när hon inte vet vad hon kan ge mig att det är inte lätt när man redan gett allt... typ... fast sonen har alltid varit svår... tur han fick moppen när han fyllde 15 iaf så man har minne av en present som blev lyckad =)
nä dags att jobba lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar