onsdag 2 november 2011

aningen nere

igår kändes det mest bara depp av flera olika anledningar...
misslyckande och ensamhetskänslor... ja de är inte helt borta idag heller men jag vet ju så väl att det inte blir ett dugg bättre av att vältra sig i nåt sånt... inte blir mitt liv bättre av det...
måste försöka trots att jag tycker att saker känns sega o menlösa...

har väl haft för mkt tänketid denna veckan... kul med lov när man fått vara hemma med sjuka minstingen. hon fick följa med till tandläkaren idag när sonen skulle dit. sen var planerna en runda till söder, lunch istan och sedan ögonläkaren men blev inget av det minstingen var slut redan efter tandläkarbesöket och då fuska vi ändå och tog bussen dit...
velade hit och dit men är hon så trött idag så orkar hon nog inte med fritids imorgon heller så ringde och sjukanmälde mig elelr ja anmälde mig för VAB. känns som varit mkt sånt på sistone men är det nog inte om man tittar tillbaka hoppas jag, känns fortfarande dåligt...
men just idag känner jag mig själv inte alltför pigg så kommer inte ligga sömnlös för att ajg inte ska jobba imorgon.... inte där iaf, har inte ens dåligt samvete för det längre ens...

tradigt denna veckan har jag i princip bara haft minstingen hemma o inte alls mkt att göra, gör inget större när hon e hemma sjuk...  o så har älsklingen varit upptagen o inte kunnat komma :s typiskt när man vill o har tid hehe.
hans kompis var i tidningen idag angående en annan kompis som blev utvisad förra året trots att han hade dödshot hängande över sig pga att han jobbat åt usa. knappt ett år efter utvisningen hitta de honom trots att han försökt gömma sig. De tog sig in i lght han befann sig i på natten, missahndlade honom o hans bror med hammare o skar sedan halsen av honom. Nu är hans fru o deras halvårgamla bebis ensamma... hon blev utvisad tills med honom.
sånt här som händer hela tiden och så mkt värre saker ändå... så hemskt med allt lidande som finns... spec när det gäller människors grymhet mot andra.
älsklingen har ju samma hit över sig o när han var o hälsade på sin familj för fyra år sedan fick han vara i en annan stad och också leva gömd... de har skickat hot till honom här i sverige också så kommer kännas sådär när han ska åka dit igen nästa år.

det händer hemska saker i sverige också men vi ska vara tacksamma att vi har det så bra som vi har det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar