lördag 29 december 2012

Var inte redo

Tur jag bara jobbar en dag nästa vecka, känner nu när jag är på jobb att jag inte alls vilat färdigt, behöver nog några dagar till för att återkomma med full styrka.

Var väldigt dimmigt, fuktigt o mörk imorse när jag gick till jobb. Gatlyktorna lös dock som små solar bland grenarna men den riktiga solen är låångt borta.

Tänker mkt på nästa år. Löften, mål men återkommer om det när jag sitter vid en dator. Tänker på året som gått, det försvann o känns inte som om det lämnade såå mkt gott efter sig men å andra sidan kanske jag behövde detta året för att lära mig vissa saker... Men ska sammanfatta det med senare...

Just nu är jag så sugen på att städa hemma, kliar i fingrarna, nu lär det dessutom synas :p vill laga mat o baka i nya skålarna. Bra med paus. På mån ska det fejjas. Ja går ju sådär när julpyntet e kvar men blir nog ok iaf.

Älsklingen kom inte igår, kom en sak emellan som sen visade sig att det inte alls var så.
Meningen att han skulle komma idag men efter vårt senaste samtal tvivlar jag... Jag tycker att jag är överlag snäll och generös när jag kan vilket kanske är för sällan... Men dont push it. Även jag har gräns, respektera den. Att bli sur för det och inte tänka på hur lång sträcka det är fram till den gränsen. Jag låter mig lätt köras över men till slut finns det en gräns där med. Jag finner mig i mkt (även mkt jag inte borde) jag blir sällan riktigt arg ( bara hänt ett fåtal gånger och sällan arg mest gnällig o bitter haha) men även där finns en gräns. Kan inte passera, försök o skyll dig själv.
Jag har förståelse för andras situationer även om det är svårt att alltid förstå på riktigt hur det är men jag måste säga stopp iaf ibland, kan inte gå under själv. Kalla mig ego om du vill men är inte så att mitt liv bara kanat fram på en räkmacka.

Som sagt har man inte gått i sen personens skor o vet allt ska man inte dömma.
Jag måste också ha en chans att hålla näsan ovanför vattenytan...

Mkt svammel nu :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar