torsdag 13 december 2012

nu var jag ju uppladdad o så bidde det inget

sovit skitdåligt inatt. bråk med älskling. blandning av att han är "dum i huvet" och kulturkrock deluxe som väl lite hänger samman. Är det nåt jag inte klarar så är det när det ska vara skillnad efter kön i vissa lägen, o är det nåt han har svårt för så är det när man säger ifrån och ifrågasätter och inte bara nöjer sig med ett förlåt eller vad det nu är. solklart hans del igår iaf. vilket han verka veta imorse aningens mer ångerfull. orka inte prata med honom bara trött... så la på snabbt. och det var om en så jädrans onödig sak och gjorde han det för att vara smidig så fick det raka motsatta effekten...

iaf så stack jag till affären efter lämnat minstingen, hem o duscha o göra ig respektabel för att möte med chefen. o försöka hinna kolla det här som jag aldrig hinner vet inte ens när jag satt här senast *suck*
ja då ringer nån från jobb o säger att chefen är sjuk så det blir inget möte idag... *suck* jaja inget att göra bara ladda om.
vet inte hur jag gör med mötet på tisdag då men kanske lika bra att fixa det iaf..?

Lite störigt för nu har jag ju planerat dagen utifrån detta, bara att planera om...
kanske få ordning på alla mina lappar, göra handlelista för julklappar, julgodis/bak, vad som ska handlas till uppesittarkvällen och julafton.
MÅSTE planera bättre nästa år detta är ju för trist att känna att man inte hinner bara för att allt ska fixas sista veckan...
ska baka lite till idag en enkel saffransfläta med vit choklad tänkte jag... i helgen kanske barnen kan göra lite av enklare julgodiset. på tisdag för jag göra det julgodis som ska ges bort.
sen ska man hinna handla all mat, systemet. åka till shoppingsentrumet kolla julklappar, en dag till ikea, rusta och ev toys´r us. beställa på nätet på tis när jag får pengar så det hinner komma... skicka jjulkort till ett par människor bara, typ barnens farmor och morfar. hade velat hinna fixa mitt hår också. julgranen ska in, hade varit plus om man kunde fixat balkongen lite också. fixa paketpapper osv, slå in paketer.
men det blir nog bra til slut. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar