onsdag 12 december 2012

Mötet igår på jobb gick bra. Gillar nya chefen känner jag men känns iaf lite nervlst med samtal själv med henne imorgon. Speciellt som hon igår utöka det med en halvtimme... Känns... mkt... Men vad vet jag har aldrig haft nåt samtal med nån chef förr eller jo på anställningsintervjun... Ja vi får se imorgon. Verkar som jag får bli kvar iaf. Mina andra två kollegor på detta stället har blivit av med stället de också jobbar på o behöver fler timmar. De vill ju inte ta mina... O vi kommer få nytt schema i veckan men de ville inte säga mer förrän de pratat enskilt med oss...
Tråkigt är att min gruppledare ska sluta. Skittrist :( tycker så bra om henne o känns som om vi vet vart vi har varandra nu. Och hon är en förebild, trevligare människa får man leta efter. En sån som får en att känna att hon verkligen vill prata med en, att man är viktigast för stunden. Alltid mild glad röst i telefonen. Kommer sakna.

Kom hem sent o sen få hem minstingen. Ville så bara slänga mig på soffan men det får bli efter jul :p
Istället fick det bli sticky pecan cupcakes, kanelkäppar (som jag lyckades slå sönder de flesta av) kanelhjärtan som barnen gilla förra året, kändes inte så i år hmm... Och deg till skurna pepparkakor. Bakade matbröd och gjorde äpplekräm till kvällsmat (ja fusk igen...) Note to myself: baka inte med minstingen när hon är trött o ge henne inte tillgång till kniv. Hon fick ett av sina utbrott där hon glömmer tänka och oftast lyckas skada sig själv genom att slå i huvudet, igår däremot flög kniven rundor o träffa mig nära ögat om man säger så. Även om det var slöa bakkniven så lyckades hon göra hål...
Fick tvättar en maskin till, diskar jättedisk ut med alla sopor, båda minsting... Kunde jag sova gott sen? Nä propeller som vanligt. Men denna stressen är faktiskt positiv så det så :p
Kul var att sonen frivilligt kom o ville baka igår :D
Fick samtal av syster igår, vilket inre är vardag o hon ville komma på julafton kul :) blir nog en bra jul iaf.
Lite ångest för en sak dock.. vet inte känns tråkigt o jobbigt. Önskar det var annorlunda att jag inte skulle behöva känna så.

Dagens sämsta är att melandottern nu längre inte får underhåll längre, för tillfället iaf... Vilket lär innebära att flerbarnstilläger ryker för mig med... Från sept. Finns inte ord för hur trött jag är... Skönt för pappan dock som slipper nu medans jag får dubbelbörda. Jag har inget emot att hjälpa barnen men när lathet o dumhet orsakar skit dessutom inte bara skit för personen blir jag trött. Kul jag har mer pengar när det jämna ut sig med minskade inkomster angående de stora barnen...

Nä nu jobba lite, snart kommer brukarens gode man också...
Ska jobba på fredag med... Surt men välbehövligt :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar