måndag 17 december 2012

Idag är jag tacksam för att jag kan gnälla för att jag måste gå till jobb. Jag har ett jobb, inte alla som har det och jag är glad att det blev som det blev sen gången jag sökte sommarjobbet :) läser idag hur eländigt julen är för ensamstående. O jag håller med men jag har det långtifrån värst. Men jag är lite dum, jag köper mer än vad jag borde... Smällen kommer i början på nästa år but still.
Sen är jag glad för att jag bara jobbar på ons också sen ska jag ha sex välförtjänta "lediga" dagar.
Känns som det blir mkt att göra... Lite panik för julklappar. Sent ute o inga såna jättebra presenter i huvudet man vill ju ge det ultimata se glädjen hos den som öppnar men det händer inte ofta att jag får till det såå lysande...  Jaja vi får se...

Ikväll är det mkt som ska fixas, inte orkat nåt i helgen men inatt sov jag iaf sju timmar utan att vakna så hoppas på det bästa ikväll.
Det ska tas in gran o klä den, göra handlelista, fixa de få julkorten som ska skickas, skriva ut ett par recept, sätta ihop oepparkakshuset, koka knäck, förbereda för morgondagens möte. Hmm ja sen var det nog inte mer... Men todo listan för resten av veckan är lång, mycket lååång. O så vill man ju ha så mkt som möjligt fixat så tidigt som möjligt för sen åker ju de yngsta...
Blir nog bra till slut. Hade dock önskat att lönen kom på tors hade passat bättre hehe. Hade vetat vad jag får i lön... Jättemycket hoppas jag, haha knappast. O tack vare att mellandottern inte gått i skolan har jag tvåtusen mindre... I min värld är det mkt...
Skulle vilja ge min svärdotter nåt bra men vad? Vill ju inte vara som min svärmor hehe inte många presenter jag gilla där inte :p

O det som jag var ledsen för igår fick sin förklaring men gjorde inte mig gladare...  Ska inte gräva ner mig i det men varför gör jag så mot mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar