lördag 1 december 2012

Första december

Idag är det första vinterdagen och lite snö har lagt sig under natten, lär väl töa under dagen men iaf :) i min fantasi ska det snöa ett fint lagom tjockt täcke det ska även lägga sig fint på träd oav sen ska det vara så till våren med en del snöande, fi.t singlande, då o då till våren. Gärna klara krispiga dagar, vindstilla, sol o några minus. I verklighetens Skåne är det oftast inte så... Det är grått med mkt regn o och blåser rått genom märg o ben. Skulle det snöa smälter det snabbt till en grå/brun sörja...  Men ibland så. Kanske får åka med småbarnen till Norrland nästa jul o titta på snö hehe.

Annars stressar jag för julklappar... Nu blev det ju så många mer när barnen ska upp till sin släkt i norr, vill ju skicka med några paket. Men jag känner inte dem så väl längre... Vad ska man ge? Är det töntigt med nån hemmagjord julgodis låda? Enformigt till alla? Vet inte alls...
Sen har jag en syster jag vill ge nåt extra till men vad? Kommer nog inte träffa bror o hans barn... Har försökt bjuda hem dem sen påsk känns det som... Syster i Malmö o hennes barn firar inte direkt jul o de fick en peng när det var eid eller vad det heter... En syster har jag ingen alls kontakt med så lugnt där... Systerbarnen på Gotland skulle man ju vilja ge nåt... Men vad? Barnen som har allt hehe... Har fortfarande inte tagit tag i brevet jag vill skicka till deras mamma/min syster...
Min pappa? Ingen aning...
Äldste sonen o hans sambo... Ingen aning... Saknar honom evigher sen jag träffa honom :(
Äldste dottern är väl snart klar, hon har redan fått det mesta. Hennes pv, finns en idé.
Mellandottern... Har väl på sitt sätt använt mesta av sin pott o lite klappar är inköpta.
Till de två yngsta ganska klara planer o lite inköpt.
Älsklingen... Ett kapitel för sig. Hade helst inte velat ge honom nåt. Svårare att göra nöjd än barnen...

Får fundera lite till...

Kom på att all reklam i mailem gör mig stressad... Alla erbjudande, allt man borde passa på... Alla firmor man ska hålla reda på...
O nu i december alla adventskalendrar...
Snacka om att jag kan stressa i onödan haha.

Segt som vanligt att jobba helg, inte jobbet i sig utan att jag hellre varit med barnen o pyntat färdigt... Dottern gör väl det men inte så kul för mig :p

Inatt messa en kille mig på fb, en som jag inte alls haft kontakt med sen jag blev ihop med älsklingen. Som tog bort mig på fb för flera år sen... Undra om han är singel igen haha män verkar ha extremt lätt för att ta kontakt med gamla ex då så tar inte åt mig... Eller ja jag är ju inte direkt ett x heller o ingen jag skulle vilja vara ihop med heller...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar