måndag 31 december 2012

all by myself och summering av 2013

seg dag idag... fast jag sov massor har jag iaf varit trött hela dagen. tog evigheter att komma igång.
Till slut blev det iaf städat här, massa bråk med dottern mellan varven o så e hon hur gullig som helst mellanåt. uttröttande...
pratade med älsklingen... jisses så mkt bråk i hemlandet. han har skickat ut sin fru från sitt föräldrahem men hans föräldrar vägrar slänga ut henne o säger att han ska skärpa sig. sen är det problem med brons fru, de bor också i samma hem. han sa till sin mamma att han ska gifta sig med mig istället haha. nädå jag är säker på att han tar tillbaka frun igen men jisses vad de kan bråka mkt men å andra sidan är det väl mest det jag får höra. skulle han mot förmodan inte ta till baka henne så hade han nog börjat om o letat efter nån ny att gifta sig med...
men iaf så sa han fortfarande att han nog skulle komma ikväll. o även om jag mkt väl visste att chansen att han skulle göra det var minimal så.. ja... man hoppas ju på nåt vis...
så jag o dottern gick o handla. ja skulle ju gett henne mat iaf innan hon skulle på fest. men sen köpte man lite extra osv osv... o helt plötsligt hade man spenderat vad jag budgeterat för hela veckan... hur korkad får man vara?? *suck*
o såklart kommer han inte... så här sitter jag...

när de vanliga nyårstårarna trillat när dottern gått hemifrån så är de ok. men de tårarna känns som total övergivenhet, ensamast i världen osv... men ahft värre. när de stora barnen var små o jag var själv hemma när dåvarande sambon var ute o festa de åren var ensammare. jag hade ju inte behövt vara själv, jag fick ju vara med mina systrar men de har ju en egen liten tradition... kunde åkt hem till bror men en jädrans väg att åka...
fast är ju lite eländigt nu är det två nyårsaftnar som jag varit barnledig o så sitter man hemma som en o annan lonely looser. fast på sätt o vis är jag ju det :p
jaja nu har jag sett så ska det låta o ja jag tycker faktiskt att det är bra =) sen blev det lite konsert med rolling stones men har väl aldrig direkt lämnat mig jättenära även om jag gjorde ett arbete om dem i nian. av det lärde jag mig sångarens namn o en låt av dem... men jisses vad de börjar bli gamla gubbarna, ser lite småstelt o segt ut men strongt iaf.
nu är det familjen griswald, har man ju aldrig sett innan... jo det har jag.

idag skulle man egentligen skriva summeringen av nästa år. då har man ju nåt konkret man måste göra. skriva vad jag har gjort nästa år.

summering för 2013
jag lyckades äntligen bestämma mig för vad jag ska bli. läser upp betygen och vet vad jag ska söka till högskolan o hur jag kommer dit efter att ha pratat med syon. känns otroligt bra.
fick tillsvidare anställning på jobb, tack vare att jag är bra och för att ajg började plugga relevanta saker.
lyckades äntligen komma iväg på min storstadssemester även om den var kort och spatsera rundor där o se cool ut. en upplevelse.
tog faktiskt ut lite sommarsemester som var väl spenderade. lagom med utflykter med barnen o tack vara släkten i norrland fick jag lite egentid utan barn med.
Lyckats hitta en plan som gör att ajg långsamt går mot ett sundare liv o mindre soffpotatis. några kilo mindre o mer kondition. inget dramatisk men känns hållbart =)
haft bättre koll på ekonomin även om jag varit fattig tack vare att kronofogden drar mer och även i år blev det bakslag men ska bli ändring på det näst år. ändrat vad de drar på skatten o håller bättre koll på bostadsbidraget lättare nu med fast lön.

har sett mer av min son o mina syskon =)
mellandottern har tagit studenten och fått jobb eller iaf en provanställning så hoppfullt...
äldste dottern är nog snart på väg att flytta hemifrån.. vad göra med helgerna??
yngste sonen har börjat högstadiet, läskigt..
minstingen ska äntligen opereras till våren ting tar tid.

blivit bättre på att stå för mig själv, mina åsikter, vad jag vill...

efter ett långdraget avslut är jag singel igen. saknar honom men samtidigt en lättnad. nu är valet ny man eller katt :p

och som jag trodde var 2012 en bra förberedning för detta året. att jag själv måste styra :)

så vad tror ni? kan funka eller hehe.
väldigt mkt fyrverkier redan, kommer nog från ett o samma ställe några som har bråttom. impad att det blir nåt i detta regniga o blåsiga... inte som förra året men då var det kallt om jag minns rätt o andra sidan låg jag ju som sagt nerbäddad i influensa då o såg raketer genom fönstret, fast hade det öppet under tolvslaget. tveksamt idag i detta spöregnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar