onsdag 5 december 2012

Som bambi

En annan nackdel med skånsk vinter är att det som töar på dagen blir isgata på natten. Minstingen som starkt ogillar halka ville knappt gå idag. Men hålla handen o gå i gräset där det var möjligt så kom vi till fritids den fick man själv kasa, bokstavligt talat till bussen. Bara för att man inte kunde gå så missa jag bussen. Men jag har marginal in case of så kom itid iaf till jobb....
Snökaos i sthlm. O dottern som ska dit imorgon :s
Oroar mig redan för när småttingarna ska norröver till jul. Fundera på att köpa en del av det jag tänkt till dem på julrean men blir det kaos kanske de inte kommer iväg alls o då kan det ju bli lite jobbigt utan paket :p får se hur jag gör.
Igår var det fullt upp. Fm tillbringades i stan... Gick bra det mesta, lite blev lite rörigt men lyckades slingra mig ur det :p ett nyårslöfte klart hehe. Hann hem till hem till gården :) viktigt.
På em julpynta vi nästan det sista nåt smått kvar bara... Jag gjorde julgrupperna men de blev inte så bra i år :( måste köpa mer dekorationer o bättre krukor till nästa år...
Dottern baka jättegoda bullar. Mellanting mellan kanelbullar o saffransbullar. Dessa intogs med årets första julmust, clementiner och en julfilm. Mys :) sitter o njuter dessa em men vi lura oss själva att tro det var fre men icke.
Ja så hann man tvätta en del (mellandottern stoestädat sitt rum vilket innebär massor av tvätt... ) lagat middag (panerad sill med dill, billig hederlig mat o faktiskt bara ett barn som inte äter det.
Nu är det bara en jobbdag till sen långhelg, tre dagar. O kanske så kommer jag på julmarknad i helgen iaf, en tomte ringde igår o kanske bjuder mig :)
Nu är det mindre än två v tills man får pengar igen, Nice nedräkning hehe.

Skulle kunna skriva om älsklingen... Men är så tjatigt haha. Några dagar så ignorera jag verkligheten, det kändes som innan... Men går inte att ignorera länge.
Vi kanske ska köpa gran i helgen. Senare lyckas jag inte få till att få skjuts känner jag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar