måndag 31 december 2012

slutet gott allting gott eller?? summering

när jag sitter här i all röran som av någon konstig anledning inte städade sig själv blir man lite less. tanken var att jag skulle gå en runda till affären idag också men det blåser o pissregnar. verkligen höjdarväder, not.
känns ju inte som något vidare avslut på detta året. men å andra sidan har inte detta året varit nån riktig höjdare heller...

året började med att jag på nyårsafton hamnade i en rejäl influensa. shit vad jag var sjuk. men kunde jag sjukan,äla mig den 1a, nä såg ju dumt ut så kämpa på o arbeta några dagar sen fick jag ge upp o sjukanmäla mig för första gången.
sen trodde ajg att året skulle bli roligt.
jag skulle åka till turkiet och till budapest. men efter flera saker som min syster gjorde, medvetet och/eller omedvetet så börja jag tröttna. lessna.. och det hela slutet att det inte blev några resor. Budapestresan pga av min syster som gjorde det på ett så jädrans fult sätt. turkiet pga av mig för jag hade tappat all lust allt bara eskalera. har inte pratat med syster sen i somras och erkänner att jag itne skött det på åt vidare bra sätt rentutav riktigt dåligt så det måste jag ta tag i nån dag.
Men vi kom iaf till gotland även om den resan inte alls blev som jag hoppades mer som jag var rädd för att den skulle bli.
Älskade verkligen den ön. så fin natur, och strossa rudnor i visbys innerstad var verkligen underbart.

en annan människa som mer elelr mindre försvunnit ur mitt/vårt liv är de små barnens pappa. saknad av ingen. så jädrans skönt att vara av med honom även om det fösvårar mitt liv, så känns det ändå lättare. Trött på att vara honom till lags, trött på hans villkor. trött på hur han behandlar mina(våra) barn. Sonens beslut och jag har verkligen försökt få deras relation att fungera men nä det gick inte längre. Å andra sidan vann vi barnens släkt på deras pappas sida. O de har jag alltid gillat =) barnen fick ett underbart jullov tack vare dem, värda sin vikt i guld. Dessutom har jag fått en del kontakt med barnens halvsyskons mamma. vem kunde anat det... att vi skulle gå ihop oss hehe. märkligt som det kan bli :p

prata med min pappa i telefon nyss, han undrade hur hans barn lyckas hitta såna rötägg till män alltid haha. Är inte många svärsöner som imponerat på honom av en eller flera anledningar. vad ska man säga... är det fadersgestalten det beror på :p

I våras köpte jag nya möbler och möblera om en hel del här hemma. var skönt o roligt. glad att jag hade råd för det behövdes verkligen. och nu har vi även investerat i en ny tv. lyckades få en stor förändrign för en ganska liten peng som verkligen behövdes. lite msåfix till som behövs får se om det blir nästa år. synd att man tog ledig nu över nyår när det inte behövdes de pengarna hade täckt det som behövs men men skönt vara ledig också. (fast blir svårt få ledigt nästa år när jag jobbar båda helgerna igen om jag fortsätter på detta schemat)

efter den investeringen så gick ekonomin åt helsike. går inte att skylla på nån, mitt eget fel. kronofogden tog mer pengar, bostadsbidrag som skulle återbetalas o skatt. inte alls med i budgeten...

Min chef begick självmord, vilket kändes obehagligt och flera månader senare fick vi en ny chef som jag än så länge gillar =)

Sen var det dags för äldsta dottern att ta studenten =) även det i ösregn haha. stolt över henne, bra kämpat =) fast sen fick jag försörja henne resten av året vilket inte varit lika roligt.
under hösten har mellandottern också kostat bra mkt mer än hon borde :(
så att jag sen somras har jobbat mellan 80-100% har inte känts i plånboken då det gått jämnt ut med alla extrautgifter.

I april åkte älsklingen till Irak. och den 22a maj blev han bortgift...
och dumma jag tog tillbaka honom iaf när han kom hem första veckan i juni... och än har han inte fått hit henne och det har varit ett tungt halvår :(
kärleken övervinner inte allt

sommaren hände inte så mkt. vari gotland en vecka. var en vecka ledig då barnen var hos sin pappa men var ingen höjdar vecka...
gjorde en dagsutflykt med syster o de två minsta barnen till tosselilla. en av få dagar som blir precis så perfekta som man hoppas. jag njöt verkligen av den dagen =)

så var det höst... yngsta sonen börja i sexan, första omgången som får betyg i sexan, men ja jag vet inte om det är så bra... inte att vara först ut iaf...
hösten har rullat på... sonen tog körkortet =)
missade tukietresan passera...

i slutet på november åkte jag o tre av barnen till en miniweekend till köpenhamn för att starta december o julmys. var väldigt trevligt =) lite för mkt folk för minstingen på ströget bara o mindre incident på tivoli när åkbandet skulle på hehe.
men annars massa mys...

under december mystes det mkt o bakades o fixades men som vanligt räcker ju aldrig tid o pengar hehe.
jag tog mig i kragen och började med att ta tag i ett nyårslöfte och gick till kunskapsforum =)

barnen åkte iväg och jag stanna med en jul med bara stora barn o några syskon jämn fördelat under helgen. bara trevligt =) älsklingen var också där ett par dagar... men... never mind

så ett år som inte utmärkt sig nåt större... fast kanske ett år som förberett mig för nästa års bravader.

men först ska jag städa ut detta året...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar