torsdag 27 december 2012

baksidan

Ja jag vet att jag gör fel men det är inte roligare för det.
idag sitter jag med räkningshögen och ett tomt konto... urrk säger jag bara... tårarna nära men jag har mig själv att skylla. det mesta går ju som tur var att styra upp nästa månad även om det blir fattigt då med...
o fast ajg vet att det är mitt eget fel så vill jag gärna skylla ifrån mig, hade jag inte behövt försörja bägge de två stora döttrarna så hade jag haft lite mer pengar :p men ja hade nog inte hjälpt så mkt iaf. som tur är ska iaf äldsta ddottern börja få lite pengar från januari så blir bättre. att sitta med hennes sjukhusräkningar osv är inte så kul o mediciner osv... vill ju inte skicka barnen till soc heller...
mellandottern kan jag däremot bli förbannad på... hon vägrar ju ge mig underhållet så hon ska "leka" för 2500 i månaden när jag inte har så gott ställt. enligt henne ska ju inte underhållet gå till uppehåll utan till nöjen... blev ju inte bättre av att hon blev avstängd från csn men får se hur det blir nu.
i vilket fall som helst är det ju inte deras fel att deras mamma använder pengar hon inte har :p
Det värsta av allt är dock att jag inte köpt julklappar färdigt till de två yngsta barnen för det skulle jag göra på rean... ja då skulle jag nog lagt undan pengar till det :S hur gör jag nu då? blir snålare än deras pappa haha. ja de har ju redan fått en del kläder i julklapp som de fick innan de åkte men iaf...

varför gråta över spilld mjölk :p hjälper inte att ha ångest heller så ja nu är det som det är o som vanligt löser det väl sig. är ju inte precis så barnen är utan julklappa i norrland hehe. de bortskämda barnen =) men det förtjänar dem =)

känner mig själv bortskämd =) massa fina julklappar.
avbror: två jättefinastora fat, lila min ena färg =) jag är ju tant lila för hans barn hehe
av syster: alpackastrumpor (för jag tycker de är så söta, alpackorna alltså), kanelmandlar o jättefin glasskål i petrol/lila, en önskepärla fastlite läskig för man ska pela ur den ur en mussla hehe, en gosefilt sån med armar. lite ångest för att jag bara köpte en sketen temugg till henne.. hmm...
av äldsta dottern: en cd med mitt favoritband, och många glitterögonskuggor
av sonen: ett knivset och presentkort på ikea och kort med valfritt antal barnpassningar =) ja var ju från svärdottern o deras katter med hehe.
fått present av pappa med men han orka inte komma i tisdags så min bror tog med hans present men glömde den i sin bil så vet inte vad det var än...
kan inte annat än vara nöjd =)

fundera på att åka till ikea/väla idag men är där lika mkt folk som igår så dör man väl haha...
presentkortet kliar...


hmm uppdatering.... nordea har nog flippat ut totalt, blir inga räkningar betalda på detta viset *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar