tisdag 1 maj 2012

äntligen maj

maj är en skön månad tycker jag och det börjar ju bra =) nästan för bra...
känner mig ganska depp för tillfället men kan ju inte bara ligga under täcket när man inte bara har sig själv att tänka på...

så vi piffade till oss och begav oss in till stan. i tron att vädret var ungefär samma som igår hade jag en halvtjock kofta på mig, vädret var inte som igår... var ju ca 7 grader varmare och inte alls kofteväder men hellre svettas än ta av den o visa mina armar :p
tivolit var halvkul... eller typ inte alls kul o marknaden var inte mkt att hurra för... gick en runda i hamnen också där svalka det lite iaf...
sen blev det glass på pistachia o inte ens det var riktigt bra... min glass hade de inte o ja... men men vi kom hemifrån en runda iaf o fint väder.
var mysigare när vi kom hem nästan o var ute o spela lite fotboll, nere i källaren o hämta upp uteleksakerna o lite vår/sommarskor.

stackars minstingen svettas i sina vinterskor, bara för den jädrans sjukgymnasten var omöjlig att få tag i... nu väntar vi på tid till ortopedtekniska och det tar ju tid o sen ska skorna beställas inlägg slippas... lär ju vara midsommar innan hon får sina skor. hade varit skönt om hon kunde haft vanliga skor... eller kan o kan... eftersom hon är överrörlig i fotlederna måste det vara stabila som går upp en bit och eftersom hon är väldigt plattfotad typ kalle anka så behöver hon inlägg som ska få plats i skorna också. sen hatar minstingen att prova skor i affären så är inte det lättaste...

idag kommer äldste dottern hem... och imorgon mellandottern. så är lugnet borta hehe. är ju lite annat tempo när det bara är de två minsta hemma... och som bonus mkt mindre att städa och diska.

nu har jag iaf fått tvättat det mesta, hemmet ser ganska ok ut så redo för att jobba men först en ledig dag, ja förutom ett möte då...
klippt sonen lite idag också. han har verkligen hår som kan växa. kom på att jag glömt beställa studentskylten :s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar