tisdag 22 maj 2012

inte till historien som den bästa...

blä för denna dagen säger jag bara :S
bröllopet ligger och gnager bakom allt hela tiden :S längtar till den dagen man kommit över det värsta. nu är man ju gammal o klok o vet att man oftast inte dör av hjärtesorg hehe. natten lär inte bli bättre kan jag lätt gissa... med vild fantasi kan man ju tänka sig vad som kommer ockuppera mina tankar i nattens ensamma halvdunkel :S sen måste jag verkligen få börja sova bättre, är som en zombie med hemsk huvudvärk.
jaja hans förlust :p skickade ett fint grattis sms i morse iaf...

ja sen får man den glada nyheten att flygbolaget gått i konkurs, det var den sommarsemestern det *suk* när man lixom lykats få till allt med barnvakt osv... o så sitter man här med tågbiljetter till stockholm också som jag såklart inte offra återbetalningsskydd på... i brist på annat får man väl hitta en dejt i sthlm så kan man ju åka upp då haha... Typiskt...

broder min kan nog inte komma på studenten heller, tråkigt...

sen har jag varit på utvsamtal med minstingens lärare... allt går jättebra med henne och hon är glad och positiv... sen fick jag veta att hon bara går i träningsskola vilket kom som en överraskning för mig... när vi skrev in henne var det ju till grundsär och jag har inte hört att hon inte klarar det. Men ja tydligen :S ja det är ju inte hela världen men ändå... klarar man grundsär så har man bättre möjligheter sen i livet man har möjlighet att få riktigt jobb tex även om det är anpassat... ja vi får väl hoppas att hon blir bättre så hon så småningom kommer kan klara målen på grundsärskolan och komma in på gymnasiet. Ibland är jag rätt blind för hennes svagheter eftersom hon hela tiden utveklas och man tycker att hon är duktig så ser man väl inte på samma sätt hur många ljusår hon är från ett jämnårigt "vanligt" barn.
skitrråkigt till hösten då hennes "pv" ska flytta upp till nästa nivå och att två barn från hennes förra klass ska flytta upp... o ja man får säga vad man vill men det är vrkligen inget jag ser positivt på på nåt vis... trodde inte det skulle hända förrän om ett år, besviken men vad ska man göra...
har tidigare sagt att en stor anledning till att jag vill stanna kvar här är för att minstingen har det bra här och det har hon men numera känns det som att det kan nog vara lika bra någon annanstans... habiliteringen tex ger jag inte mkt för för tillfället.

varmt som bara den idag... inget fel på att det blev sommar men varför aldrig lagom. blev värsta åskvädret framemot klvällen när vi väl kommit in så nu e det lite lättare att andas ute hehe.

men mans ka väl alltid hitta nåt positivt med dagen... barnen varit snälla och roliga idag =) jag varit ledig. jobb ringde och jag ska jobba tors ist för fre skönt blir tre lediga dagar då =)  oh så såg jag att lönen var lite bättre än vad jag väntat och det var verkligen välkommet i denna ekonomiska katastroff...

nä nu ska jag slötitta på eurovisiondelfinalen ohch förbereda mig för två jobbdagar...

och tack o lov för nässpray blir avslutningsorden hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar