fredag 25 maj 2012

svidande ögon

Nice med en ledig dag...
blev inte mkt sovit inatt så morgonen var såå seg men när jag väl kom igång med frestädningen så var det rätt kul =) hann handla också innan det var dags att hämta minstingen. sen baka ajg rabarber o vitchokladmuffins som vi åt med lite grädde o jordgubbar ute på gården =)
sen stanna vi ute hela em grillade på kvällen innan det var dags att ge sig in o tvätta svettiga o sommarskitiga barn =)
hade jag som sagt sen inte haft den jädrans förkylningen som dessutom satt sig i ögonen så de bara rinner i solsken så hade det varit bra mkt bättre men massa nässpray o treo så funkar det hjälpligt...

dagen idag ahr varit upp o ner känslomässigt men försöker hålla humöret uppe... ibland funkar det bättre ibland sämre.
idag har iaf en viss person fått mig glad så är ju trevligt.

"älsklingen" ringde tidigare ikväll men hann inte prata så mkt innan han blev jätteupptagen. han sa iaf att han frsökt ringa flera dagar o trott att jag vägra svara... hmm jo min telefon funkar som den vill o ibland ringer den inte när det borde men många gånger... jaja låter det vara osagt...
han skulle ringa igen... men då kanske telefonen inte ringer igen haha eller nåt... egentligen spelar det ingen roll inget blir ju bättre av att prata. vad ska vi prata om lixom.. ja han saknar mig o jag honom och... sen då? hur har han det på "smekmånaden" ? har växt ifrån att plåga mig med att fråga saker jag inte vill ha svar på hehe. eller hoppas det :p
ja saknar honom, älskar honom men livet går vidare...

hoppas återigen på att få somna itid... att få sova lite imorgon... vet inte hur många mornar jag vaknat tidigt nu.. ibland ligger jag vaken bakom slutna ögonlock tills jag tror att det är morgon o kollar klockan ibland kollar jag direkt... tror minst fyra morgnar har kl varit 5.18 och övriga däromkring... vad är det för en inbyggd klocka vid en störig tid.
borde gå o lägga minstingen nu. men abrnen e så tysta o snälla o d vill amn ju inte störa :p jag o äldste dottern sitter i köket o slöar vid datorerna o lyssnar på rixmegapol bra musik från 80-90tal =D
ser framemot en lika avslappnad helg. imorgon blir det långpromenad då en massa ärenden och handling ska fixas. sen blir det nog lugnt resten av dagen.
på söndag måste jag gå till kyrkogården o fixa mammas grav passar ju bra på morsdag jobba ju i ons när det var hennes födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar