måndag 24 juni 2013

Vända om, göra rätt

Ibland måste jag bara hejda mig själv, till slut blir det ohållbart.
Finns ju tre stora delar i mitt liv jag vill förändra. Del ett går någorlunda på rätt väg även om det är svårt så är det roligt och spännande. Del två, inte direkt fel väg men är nog lite mycket ute i dikesrenen och tramapar snett,måste fokusera och komma upp till mitten av banan. Del tre har jag halkat in på helt fel väg en väg som var så mycket lättare att gå och jag visste egentligen att den bara ledde bort från målet. Men full med korta tillfredställelerser dock ohållbart. Nu måste jag bromsa och vända, traska hela långa vägen tillbaka till start. Ångrar man att man gick så långt eller vad? Måste upp o sen välja svåra vägen som ger långsiktiga kickar instället.. 

Så traskar vidare förhoppningsvis lite mer enligt planen.
Känns lite mer sporrande då det dykt upp saker som inspirerat mig till att ändra de olika delarna, rätt input i rätt tid. Meningen eller man ser det man vill se?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar