söndag 9 juni 2013

typiskt när man äntligen

den hr sista veckan har varit bra, spec sista halvan av den... nu är det lugn o ro inombords och är med min inre klocka. Uppe till elva tolv upp vid åtta, nio...
men säg det som varar för evigt, gott som ont. sista lediga dagen idag, imorgon börjar inskolning av minstingen och på tis ska jag börja jobba efter nästan fem veckor därifrån. först hade jag ju lediga dagar i schemat o sen har det varit vab. Kan ju inte påstå att de första två veckorna av vabben kändes spec avslappnad men var ju inte därför jag var hemma. Allt med minstingen har trots allt gåt fortare o bättre än vad jag hoppats =)
Men sugen att gå tillbaka till jobb är jag icke. jaja i år blir det ju semester iaf tack o lov... inga pengar men ledigt...

prata lite med barnen om sommaren. Blir ju att åka en del med sommarkortet, semester i skåne är inte fel. Finns många ställen vi skulle kunna åka till både såna som kostar lite, som tosselilla och sånt som är gratis mer eller mindre. Jag hoppas så på en fin sommar.
sen är vi lite sugna på minisemester i Köpenhamn igen. kasnke två nätter på hotell om jag hittar nåt billigt... vi har ju iaf tänkt åka över ett par gånger o det är ju inte gratis det heller så. Vi vill se lite mer av själva Köpenhamn, jag är jättedålig på den staden inte alls varit där mycket. ja sen är det ju det traditionella zoo o tivoli. Jag tycker det är mysigt att bara spatsera rundor lite på tivoli. sen vill vi åka till det nya akvariet. Ja vi får checka lite mer på det...

i sommar ska jag även njuta av ledighet, läsa böcker o sitta på balkongen. leka med barnen på gården.
äta feta o melon, plockmat och sallader, nypotatis, matjessill och jordgubbar, körsbär, persikor. äta glass och dricka kall cola i burk. dricka ett o annat glas rosé och kanske någon sommardrink.
träffa syskon o syskonbarn... vara vid havet, i skogen.
fira midsommar hos pappa, gå på loppisar. grilla.
spatsera lite i malmö, spela minigolf på gröningen i hbg.

och skulle jag få riktigt tråkigt en regnig dag så behöver köket, vardagsrummet och källaren storstädas =)

Finns massor att göra känner jag... gäller bara att ta hänsyn till minstingen nu är det ju lite att tänka på med ryggen också. i övrigt är det att undvika allt för mycket folk, för långa promenader och för mycket intryck. aktiviteter kräver vila. men ju äldre hon blir ju lättare blir det men är inte som "vanligt"

nä som sagt nu är det sängen o vända tillbaka dygnet... att vakna innan sex på tisdag känns inte alls okej hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar